1

Onderwerp: zwarte taart??

Hoi,
Ik ga voor 't zoontje van een collega een king boo taart maken.
(Dat is een spookje uit supermario)
't Lijkt mij het leukst op een zwarte taart.
Maken jullie wel eens zwarte taarten voor een bestelling? of zal ik het eerst overleggen met collega?
Ik vind zwart nogal lastig om 'zomaar' te maken, er zit best veel kleurstof in en kan 'n beetje afgeven. Staks zit haar visite met een zwarte mond  :lol:
Of valt het wel mee??
Hoe doen jullie dat? Geen zwarte taarten, of in overleg, of gewoon niet zo moeilijk doen en een mooie zwarte taart afleveren??
Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!
Groetjes, Diana

Ps. wist niet zo goed in welke rubriek ik m'n vraag moest plaatsen, mijn excuses als het verkeerd staat  :o

Groetjes, Diana

2 Laatst bewerkt door Sannn (21-02-2011 12:11)

Re: zwarte taart??

Ik zou het zowieso wel even overleggen met de collega.

Ik kleur mijn marsepein nooit zwart, omdat het samen met rood 1 van de moeilijkste kleuren is om goed op kleur te krijgen. Als ik dus een hele zwarte taart moet maken, dan koop ik het voorgekleurd.

Ik heb wel eens een zwarte bruidstaart gemaakt.

Groetjes San

3

Ik heb diverse keren een zwarte taart gemaakt en ik kleur het wel zelf. Ik gebruik daarvoor de superblack van Americolor. Ik vind persoonlijk de voorgekleurde niet zo fijn werken...maar das mijn mening. Nog nooit klachten gehoord dat de visite met zwarte monden hun gebakje zaten te eten dus ik denk dat dat wel meevalt. Dit zou toch anders met rood en blauw toch ook moeten zijn. :think:

Volg je hart...want dat klopt!

4

voorgekleurd vind ik ook niet fijn werken en kleur het zelf zwart.
Ja het geeft wat meer af dan een andere kleur,maar na korte tijd is de zwarte tong ook weg hoor.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

5

Ik wilde voor mijn Iron Maiden taart ook de kleur zwart, maar was wel een beetje bang hoe ze de taart zouden vinden. Zwart is toch....mmmm...tja... Ik had wel de voorgekleurde (dacht dat zelfgekleurde niet zou lukken maar lees nu van wel  :/ ) en na de taart uit de koelkast gehaald te hebben begon deze erg te zweten en het duurde best wel lang voordat de taart opgedroogd was, terwijl ik dit met andere kleuren nooit heb. Eerder uit de koelkast halen dus. Voor een kindertaart weet ik niet of ik zwart zou gebruiken...denk het niet. Misschien toch overleggen met je collega?
En zwarte monden? Ze hebben iig niks gezegd  :)