1

Onderwerp: chocolade biscuit.. ik snap er niets van

Het is nu de 4e keer ofzo dat ik een chocolade biscuit bak, en vanaf vandaag heeft het biscuit besloten om niet meer te rijzen...

Ik heb een klein blandaatje in de oven staan nu, al de tweede (De eerste mislukte), met 50 gram mix een klein beetje water en 1 ei. Zoals het in de tabellen staat en zoals ik ook altijd doe met het naturel biscuit.. Maar het rijst gewoon niet..

Heeft iemand ENIG idee hoe dit dan kan?!?!?!

(heb het gewoon gemixt zoals altijd, eieren warm gemaakt zoals altijd, oven op oplopende temperatuur zoals altijd...)

.. Want taart kan altijd!!

2 Laatst bewerkt door Bo2309 (20-02-2011 12:38)

Re: chocolade biscuit.. ik snap er niets van

Hoi,
ik heb gisteren ook een chocoladebiscuit gebakken, maar wel andere verhoudingen gebruikt. Volgens mij 1 ei, 83 gram chocobiscuit en 19 gram water.....

misschien helpt dat?
succes!

Of bedoel je met gewone mix chococake maken, want dan gaat mijn verhouding niet op  :think:

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

3

Nee, met de chocomix... Uiteindelijk is de tweede wel gelukt, maar hij is niet gerezen.. Volgende keer dus iets anders doen!

.. Want taart kan altijd!!

4

verhoudingen bij chocolade mix zijn zeker anders dan de normale mix. Ik zou daar even naar kijken, want de verhoudingen die je hebt gebruikt kloppen niet.

Succes!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Gebruik de hoeveelheden die op je mix staan.
Volgens mij moet het dan goed gaan.
Althans bij mij wel.