1 Laatst bewerkt door Martjan (18-02-2011 12:40)

Onderwerp: Hulp gevraagd, welke leuke spullen heb ik nodig?

hoi iedereen !

Ik had een vraagje...
Ik wil graag wat meer materiaal kopen voor cupcakes. Ik heb op dit momment alleen basis materiaal (fondant , botercreme , spuitzakken, enz)

en ik zou jullie willen vragen wat nou handige / leuke uitbreidingen zijn.
Want er is gewoon teveel keus en het is onzin om alles aan te schaffen.
Ik denk dat ik erom een uur of drie uit school nog om ga dus reactie voor die tijd zou fijn zijn :$

Alvast bedankt !!!

Smart critiques, Stupid creates

2

Re: Hulp gevraagd, welke leuke spullen heb ik nodig?

sorry voor verkeerde titel maar ik kan hem niet aanpassen :(

Tjanie schreef:

sorry voor verkeerde titel maar ik kan hem niet aanpassen :(

ik wel :Y als je de volgende keer ziet dat je iets verkeerd hebt getypt of een topic in de verkeerde rubriek staat oid, dan kun je dit melden bij ons via 'melden' rechtonderin je bericht.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

@ Tjanie: wat wil je op je cc's? Je kan bijvoorbeeld leuke uitsteek vormpjes kopen in het thema wat je wil of kleine pareltjes of stempels gebruiken of iets boetseren.. het ligt er een beetje aan wat je wil..

5

Er is zo ontzettend veel leuks hahaha :D
Maar zelf vind ik uitstekers van bloemen altijd erg leuk!
Of gewoon rondjes? Dan kan je ook weer combineren, een rondje met een bloem erop?
Met basis uitstekers (rondje, vierkantje e.d.) kan je ook al een heel eind komen!

Maar als ik jou was zou ik eerst bedenken waarvoor je de cupcakes wilt gebruiken? Dan iets kopen bij dat thema?

6

bedankt voor de tips.
Ik ga denk ik wat uitstekers kopen... Ik heb een keer rosojes gemaakt en die wil ik nog ene keer gaan doen want ze waren nog niet helemaal goed gelukt. nu alleen nog een ander thema verzinnen :P

En ik heb nog een vraagje... Werkt een fondant roller beter dan een deegroller ? zo ja wat zijn de verschillen

7

ligt er een beetje aan wat voor deegroller je hebt en wat je zelf fijn vind

Ik vond een houten roller niet fijn werken omdat alles hier zo aan gaat plakken

8

laatste keer deed ik het tussen bakpapier dat ging ook wel goed. Maar voor de roosjes moest het fondant zo dun zijn dat mn handen gewoon rood waren van het rollen....

9

Een kunststof roller of ander dan hout materiaal vind ik zowiezo fijner ivm t plakken...en bakpapier: bij mij schuift t altijd dus ik heb via de tips op dit forum zo n bureaumat gekocht: ideaal!

Wat basismateriaal betreft: bedenk wat je zelf leuk vindt of lijkt om te maken en kijk in de webshop  eens rond bij de uitstekers: met een paar verschillende kun je al erg veel leuke dingen maken!

Wat materiaal betreft: ik ben begonnen met uitstekers, fondant, 2 soorten mix, kleurstof ( niet eens echt noodzakelijk) en wat bakvormen. Elke week kwam er wel wat bij, en na een poosje ga je vanzelf varieren met smaak, vorm, kleur en fantasie! anders eens bij de taartenparade kijken wat er allemaal gemaakt is: mss wat leuke ideetjes?

Succes! oja: trexx of crisco is onmisbaar!

10

Bedankt voor alle reacties... Mijn cupcakes gaan zo de oven in :D Daarna decoreren zit hard te denken wat ik ga doen. Het is er niet meer van gekomen om uit school om spullen te gaan :(  Hopelijk krijg ik wat inspiratie als ik begin met mn fondant