1

Onderwerp: fondant niet lekker

Ik gebruik nu een poosje de fondant van funcakes, maar hij heeft een eigenaardig luchtje en als ik er even mee gewerkt heb heb ik hoofdpijn. Ook is het een rare plakkerige substantie in je mond. Het smaakt nergens na, terwijl ik juist dacht dat fondant zoet van smaak zou moeten zijn. Ik overweeg om over te stappen op een ander merk of naar marsepein. Heeft er iemand tips?

2

Re: fondant niet lekker

heb je zelf al wel eens andere fondant geprobeerd? of alleen maar van funcakes gehad? Dus een vergelijking kunt maken.
Ik heb vroeger altijd eigengemaakt mmf fondant gemaakt (van het recept van hier) Tot nu toe vind ik dat nog steeds de allerlekkerste. maar ja ben je wel even bezig.
Verder vind ik alle fondant plakkerig. Zoet is het meestal wel. Zelf heb ik nog nooit funcakes fondant gebruikt (koop eigenlijk alleen mmf of marsepein. dus ik kan je niet helpen omtrent je klachten.
Hopelijk hebben anderen nog tips

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Ik werk graag met MMF van regalice. Voor bloemen of boetseersels gebruik ik soms Bakels. Laatst een keer voorgekleurd fondant van M&B geprobeerd. Ik vind alle bovenstaande fijn werken maar eerlijk gezegd vind ik geen van allen echt lekker  :/ . Gelukkig denken mijn taarteters daar heel anders over  :D

Tip: gewoon een keer een ander merk proberen!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Geef mij maar marsepein  :lol:
Ik gebruik marsepein bij ons van de molen en de funcakes...

Fondant gebruik ik alleen voor boetseersels en dummies.

5 Laatst bewerkt door Carien (17-02-2011 20:42)

Hier ook RegalIce, maar dan de gewone fondant. Die wordt ook prima hard als het moet (vind fc ook heel erg jakkie; idd een heel rare substantie, een soort plakkerige smurfenkauwgom ofzo).

Het liefst gebruik ik marsepein van Zeelandia, vind ik zelf erg lekker en fijn werken, maar er zijn nu eenmaal mensen die geen marsepein lusten  :nooo (of denken te lusten omdat ze alleen die goedkope rommel kennen :o )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik gebruik alleen maar fondant van Bakels. Funcakes vind ik echt verschrikkelijk, het scheurt snel, is erg droog, daarentegen vind ik hem wel lekker smaken.

7

ik gebruik die van callebaut, ruikt heel lekker, smaakt goed, leuk om mee te werken en scheurt niet zo snel. M&B vind ik niet lekker, de rest ken ik niet!

8

Bolachinha schreef:

ik gebruik die van callebaut, ruikt heel lekker, smaakt goed, leuk om mee te werken en scheurt niet zo snel. M&B vind ik niet lekker, de rest ken ik niet!

Ik heb die van regalice en die van callebaut gebruikt maar ben het meest tevreden over de laatste. Die vind ik lekkerder en werkt voor mij het prettigst.

9

Iris Zijlstra schreef:

Ik gebruik alleen maar fondant van Bakels. Funcakes vind ik echt verschrikkelijk, het scheurt snel, is erg droog, daarentegen vind ik hem wel lekker smaken.

Smaak is erg persoonlijk maar ik vind juist dat funcakes heel flexibel is en nauwelijks scheurt.
Natuurlijk blijft bij alle fondant heel goed doorkneden erg belangrijk.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl