1

Onderwerp: Toefjes slagroom op taart niet stevig:(

Hallo Dames!

Ik heb een tijdje dit forum gevolgd en gelezen. Heeeeel leuk allemaal zeg! Daarom heb ik me aangemeld want ik ben ook bezig met taarten bakken, maar ben nog helemaaaaal niet zo goed als jullie, kom net kijken eigenlijk.

Heb dus meteen een vraag: Als ik slagroomtaart maak dan verdier ik de bovenkant van de taart rondom met toefjes slagroom die ik opklop met slagroomversteviger. MAAR de toefjes zijn niet mooi stevig en zakken ook beetje in. Bij de bakker zie ik altijd van die moooie grote STEVIGE toefjes op de taart. HOE doen ze dat? En wat doe ik verkeerd?

Groetjesss
Lina

2

Re: Toefjes slagroom op taart niet stevig:(

Ik weet niet wat je verkeerd doet want ik zit met dat zelfde probleem.  Tegenwoordig gebruik ik vooral mascarpone om mijn taart te versieren zowel langs binnen als langs buiten.

En zolang niet zo goe dals wij????  Ik ben ook nog niet zolang gebeten door deze microbe en stilletjes aan lukt het steeds beter en beter.

Ga nu uitloggen want ga beneden twee biscuits gaan bakken voor mijn allereerste opdracht.  Nu bakken, vanavond versieren en morgenvroeg gaan afzetten.

We zien wel at het word!!??

Groetjes en nog veel succes,
Katje

3

Re: Toefjes slagroom op taart niet stevig:(

Als je bij de home-page op moederdagtaart klikt, dan zie je onderaan het recept nog meer recepten die Inge/Marianne gemaakt heeft/hebben.
Kijk maar even bij de Pieten-taart daar heeft ze ook slagroom gebruikt en volgens mij gebruiken ze daar poedersuiker ipv gewone suiker. Dat maakt de slagroom ook een stuk steviger.

Groetjes| Magnollia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

4

Re: Toefjes slagroom op taart niet stevig:(

eventueel zou je ook nog slagroomversteviger erdoor kunnen doen. In zakjes in de supermarkt te koop,

groetjes Karin

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

5

Re: Toefjes slagroom op taart niet stevig:(

Bedankt voor jullie reakties!

Is nog even van alles uitproberen inderdaad, hihihi, maar we komen er wel!

Katje, ben benieuwd hoe je eerste opdracht is gegaan. Hoop dat ie prima gelukt is!!!!!

Groetjesss
Lina



Karin schreef:

eventueel zou je ook nog slagroomversteviger erdoor kunnen doen. In zakjes in de supermarkt te koop,

groetjes Karin

6

Re: Toefjes slagroom op taart niet stevig:(

Hey Lina,

mijn eerste opdracht is super geslaagd en zeer erg in de smaak gevallen!! Kijk maar even bij de show off onder het item "peter pan en tinkelbel".

Groetjes en tot ...
Katje

7

Re: Toefjes slagroom op taart niet stevig:(

ik had dat bij mijn taart ook, toen ik het opspoot was het niks maar na een paar uur koelkast was het toch erg stevig geworden!