1

Onderwerp: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

Laatst nog een discussie over de bakmatten, huishoudfolie en bakpapier gehad. Nu heb ik helemaal een goede truc gevonden. Ik had een stuk doorzichtig tafelzeil gekocht, omdat de houtnerven van onze eettafel steeds vol zaten met restjes marsepein.... Blijkt dat je er dus perfect op kan uitrollen zonder dat het gaat plakken!! Bovendien nog makkelijk schoon te maken ook

2

Re: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

nou nog erachter zien te komen waar je doorzichtig tafelplastic kunt kopen... Ik ken alleen de bedrukte met bloemen enzo.....
waar is je geheime adresje, Evelien???

Karin

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

3

Re: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

Gewoon bij de Blokker en Marskramer.
Bj de Blokker hier kost 't 3 euro p/meter en bij de marskramer 7 euro p/meter.

Was net bij de Blokker hadden ze nog maar 1 meter. Dat heb ik dus maar meegenmen en gelijk van die tafelklemmen erbij gekocht!

grtjes | Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

4 Laatst bewerkt door Evelien (21-05-2006 20:12)

Re: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

Waar ik het kocht (winkeltje in Huizen) hadden ze ook de bedrukte tafelzeilen en daar hing de doorzichtige bij op een rol. Maar misschien kunnen die bedrukte ook wel... Is tenslotte allemaal kunststof.

Groetjes Evelien

5

Re: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

met een opengeknipte plastic zak gaat het ook prima!

6

Re: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

Oh...Evelien, geweldig...ga meteen op zoek naar tafelkleed :D

Groetjes Nicole

7

Re: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

Nou ik gebruik dus echt niets anders meer! De siliconenmat is de kast niet meer uitgeweest en het zeiltje ligt nu standaard op tafel... Vandaag een platte taart voor 50pers. gemaakt en daar moest dus een flinke lap overheen. Wat was ik blij met mijn tafelzeil!!! :D

Groetjes Evelien

8

Re: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

ik ga binnenkort maar eens in de tafelzeil rekken kijken... Niet echt een plek waar ik vaak kom, maar dit is wel een goede tip vind ik. Bedankt Evelien!!

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

9

Re: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

Haha!! Ik heb mijn stukje plastic, hoor!! Eens zien wanneer ik hem uit ga proberen...!! Nogmaals dank voor de tip!

Karin

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

10

Re: Tip: Uitrollen marsepein/fondant/amandelspijs

bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels ook mijn plastic zeil.
Groetjes Marloes