1

Onderwerp: Uitgedroogd na uitrollen?

Hallo lieve bakkers/baksters,
Vandaag heb ik mij er ook maar eens aan gewaagd, ik ging mijn eigen taart maken + bekleden + decoreren. Ik ben dus een beginner, en besloot mijn taart met fondant te bekleden en decoreren. Ik heb het recept van deze site gebruikt. (had het waarschijnlijk beter kunnen bestellen, maar daar had ik geen tijd meer voor, moest vandaag af) Allereerst had ik aan minder poedersuiker genoeg, na zo'n 350 gram was mijn fondant mooi en niet plakkerig meer. Ik ben nog even doorgegaan, maar mijn fondant werd steeds droger en korreliger, dus ik besloot maar te stoppen met de poedersuiker. Hebben anderen deze ervaring ook of komt dat gewoon omdat ik een beginner ben?
Toen mijn taart klaar was om te bekleden, rolde ik mijn fondant uit en beklede de taart er mooi mee, dit ging prima, hoewel ik moest oppassen dat het niet zou scheuren, het was aardig droog. Daarna wilde ik het overgebleven fondant gebruiken voor de decoratie, maar dat was bijna niet te doen, zo droog!! dus ik deed het 5-10 seconden in de magnetron en ben toen heel snel gaan rollen om wat figuurtjes eruit te krijgen. Maar er kwamen toch scheurtjes in van het uitdrogen. Is het normaal dat dit zo snel gaat??? Hoe kan ik dit anders doen? Of moet ik dan gewoon tijdens het maken van het fondant minder poedersuiker gebruiken dan in het recept? :rolleyes:

2

Re: Uitgedroogd na uitrollen?

Als je een stukje fondant opzij legt om later te gebruiken moet je het goed verpakken in plastic. Anders droogt het idd snel.

If life gives you lemons, make lemoncurd.