1

Onderwerp: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

Op het pak staat dat ik het een dag van te voren kan maken. Hoe moet ik het dan bewaren?

En wat duurt het lannngggg voor het droog is. Het kan dus ook in de oven, zag ik. Iemand al eens gedaan?

De site van sugarveil zelf vind ik echt vreselijk en hier kan ik ook echt heel weinig erover vinden.

Mijn collega vroeg of ik voor haar zus en zwager een taart wilde maken. Hobby van die zus is kantklossen. Ik heb nu den Filligree Border-mold van FI gekocht en sugarveil. En dat lukte best aardig.

Groetjes Karine

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

Ik ben vast de enige niet met dat spul in huis, toch???  :D

Groetjes Karine

3

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

'k Denk het wel......gezien alle reacties die je gekregen hebt... :+  :lol:

Volg je hart...want dat klopt!

4

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

ha ha en ik ben ook zo benieuwd of het iets is....

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

taartschuur schreef:

ha ha en ik ben ook zo benieuwd of het iets is....

Tis kleverig spul :)
Mijn oudste zoon, die niet van fondant of marsepein houdt, vond het lekker.

Maar goed, het bewaren he, hoe????  :D

Groetjes Karine

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

Snif ...  :(


;) ;)

Echt helemaal niemand?

Groetjes Karine

7

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

Sorry kan jou ook niet helpen. Wil het wel dol graag een keer proberen aangezien ik ook de filligree border heb maar erg lastig is met fondant.
Wellicht dat iemand in de winkel waar je het gekocht hebt kan helpen?

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

In de Filligree border is het wel gelukt hoor. Kwam er niet in een keer uit, maar dat is dan maar zo. Gewoon nog regelmatig proberen :)

Groetjes Karine

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

Ah, ik heb wel gevonden op de site van sugarveil dat het in de koelkast minimaal 3 weken houdbaar is.

Maar het oven-gebeuren staat er wat vaag.

Groetjes Karine

10

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

Kaatjekikker schreef:

In de Filligree border is het wel gelukt hoor. Kwam er niet in een keer uit, maar dat is dan maar zo. Gewoon nog regelmatig proberen :)

Ben benieuwd naar de taart met jouw sugarveil resultaat.  :Y

11

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

Hier staat iets over het oven verhaal en een duidelijke beschrijving How To, misschien heb je er iets aan....

http://www.carolabaktzoethoudertjes.nl/ … -kant.html

12

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

Hier staat iets over het oven verhaal en een duidelijke beschrijving How To, misschien heb je er iets aan....

http://www.carolabaktzoethoudertjes.nl/ … -kant.html

13

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

Sugarveil de avond voor gebruik maken en in een bakje in de koelkast bewaren.......

Ik doe veel van mijn (idioot vele  :lol: ) matten in de oven en 'speel' een beetje met de tijd en temperatuur. Is de mat dieper dan kan hij wat warmer (nooit meer dan 75graden!) dan wanneer je een heel ondiepe mat hebt...... dan dus wat minder temperatuur (nooit minder dan 50 graden) en wat kortere tijd in de oven.

Op mijn facebook heb ik een map met allemaal foto's van soorten/maten matten die ik met veel verschillende materialen (Sugarveil, Magic Decor, Cake Lace, Crystal Lace) heb gemaakt.... kijk daar eens anders? ariba.cakes1

14

Re: Leuk spul, dat sugarveil (maar toch wat vraagjes :-) )

@ Annick67:

Ik heb alleen ervaring met Magic Decor en dat werkt (inderdaad) super! Maaaaaarrrrrr ik vind de smaak en structuur niet lekker!! Taai/gummi achtig..... Is dit (weer) een gevalletje: afpellen en op je bordje laten liggen? Wil je jouw ervaringen daarin delen?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!