26

Re: HELP!! basisbiscuit maken in rvs schaaltje c.a 12 cm.

ja, je kunt de mix tuurlijk overal ingieten, alleen, het gaat erom dat je het beslag goed hebt en niet dat je maar meer maakt  :nooo

Volgende keer mixen op hoogste stand, zeker 10minuten :Y  en dan 1 minuut op laagste stand; dit om evt luchtbellen kwijt te raken (zodat je geen gat in je kapsel krijgt); de mix moet zo taai zijn dat luchtbellen er niet vanzelf uitkunnen

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

27

Maar je gebruikt geen mix...........dan is het heel belangrijk de bloem en maizena te zeven en er rustig door heen te spatelen (niet mixen)..........
De andere ingrediënten wel op de hoogste stand mixen.............gebruik je wel de gardes overigens van je mixer?

28

Ow hihi ik heb het weer is te snel gelezen :s  zo een verveelende eigenschap van mij!! ik las i.p.v niet mixen maar spatelen goed mixen en niet met een spatel :nooo DOMDOM!

maar voor dat ik de bloem en maizena er door doe is de biscuit dan al zo mooi wit luchtig met pieken? of gebeurt dat door de bloem?

en ik kan het dus eerst zeven en dan er in gooien? of beetje zeven roeren beetje zeven roeren etc.?

29

en jah ik gebruik de gardes :)  nou mijn eerste cake mislukt ! hij is zo plat als een ufo :P hahahah nou zo lollog is het eigelijk niet maarjah oefening baart kunst :Y  dus ik ga nog een poging wagen met jullie tips!!

30

Volgends mij is het me nu wel gelukt!!
Wel is het beslag iets veder dan mijn schaaltje gerezen waardoor hij wat ingezakt is.

Iklaat hem nu af koelen . Had wat cc. (denk dat je je ze zo noemt) gebakken met het overige biscuit en volgends me vriend waren die lekker. ik ben er achter gekomen dat ik niet zo van biscuit hou, geef mij maar lekkere vette cake hahaha:P

Ik vond hem iets te humm brood achtig met soort lange vingers smaak.
Als ik het goed beschrijf. En ik ben totaal geen brood eter :o. En lange vingers ben ik ook niet dol op  :P

Majah hopelijk in combinatie met het marsepein de slagroom de aarbijen en de jam is het lekker!!

We zullen het zien :lol:

Bedankt voor jullie tips!!

Veel bakplezier!

Liefs nathasja

31

bisquit is bisquit zodat je er een lekkere vulling aan toe kan voegen. Anders dan cake. Want cake met vulling wordt best zwaar. Vandaar waarschijnlijk dat je vriend het niet zo lekker vond. Er had een lekkere dikke klodder botercrème op gemoeten  :lol:  :lol:  :lol:

Ben blij voor je dat het nu beter gelukt is  :thumb:

32

Karin09 schreef:

Maar je gebruikt geen mix...........

:o sorry, niet goed gelezen :nooo  :grr:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl