1

Onderwerp: Help : Ik wil even jullie mening weten

Hoi,

Ik wil even jullie mening weten want ik kom er zelf niet meer uit :(

Voor aankomende vrijdag wil ik petti fourtjes maken voor mijn werk, want ik moet trakteren omdat ik aanstaande zondag jarig ben, nou wil zus lief (want we zijn tweeling) donderdag petti fourtjes hebben maar dan 6 stuks en voor mijn werk moet ik er 20 maken ofzo. Maar zij wil het op woensdag komen ophalen en ik wil die van mijn werk pas op vrijdag geven. Omdat ik liever eigenlijk maar 1 x wil bakken een vierkante cake want volgens mij krijg je daar wel 26 stuks eruit wil ik die eigenlijk morgen bakken.

Daarom heb ik 2 opties :
1-De rest van de cake invriezen en op donderdag bekleden.
2-Alle 26 stukken gelijk op woensdag maken dus ook bekleden en in de koelkast in taartdoos bewaren.

Wat vinden jullie ? Want ik vraag me af of je het proeft dat de cake een beetje oud is ? Of hoe het weer uit de vriezer komt. Ik heb er totaal geen ervaring mee want ik bak en bekleed alles een dag van te voren eigenlijk.

Ik zit met beetje tijdsgebrek want moet nog 3 andere taarten maken voor mensen, plotseling kwam er ook een geboortentaart voor donderdag erbij.

groetjes,

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Help : Ik wil even jullie mening weten

Ik denk dat wanneer je ze woensdag maakt je ze makkelijk vrijdag kan geven hoor. Bewaren in een kartonnen taartdoos in de koelkast/of koel plekje in huis.
Geen probleem! Heb dat pas ook gedaan met taart die ik op een workshop had gemaakt. Vrijdag's gemaakt en zondag op mijn zoontjes verjaardag opgegeten.
Heerlijk hoor, en niemand ziek geworden ;)

3

Ik zou alles in 1 keer maken en dan dat deel voor jezelf invriezen (bekleed en wel invriezen dus). Tot vrijdag in de koelkast bewaren, ik zou het niet doen want het wordt er echt niet lekkerder op. Het kan wel, het bederft heus niet, maar lekker... nee...
Ik  vries regelmatig beklede taarten in en dat gaat prima. Lekkerder dan taart van een paar dagen oud, vind ik persoonlijk.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Nou Carin ik ga je advies volgen over dat invriezen :thumb:  , eens moet mijn eerste keer maar zijn !!! Ik vind het wel een klein beetje eng hoor :o  . En inderdaad tot vrijdag in de koelkast bewaren wordt het inderdaad niet lekkerder op.

Kan je kwark gewoon ook in vriezen ? Ik heb die mona citroenkwark taart als vulling !!!!!

Nou ja mocht het helemaal mis gaan met het invriezen dan rijdt ik vrijdag ochtend snel naar Multivlaai  :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Ik vond in de koelkast 2 dagen echt totaal niks afdoen aan de smaak hoor!
Succes met de petit fours in ieder geval.

6

Je zus zou natuurlijk ook gewoon kunnen wachten op de datum die jou uitkomt????

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

7

miekje schreef:

Je zus zou natuurlijk ook gewoon kunnen wachten op de datum die jou uitkomt????

:lol: :lol: :lol: Had ik ook gevraagd, maar volgende week is ze vrij, en het is een gewoonte eigenlijk daar op het werk dat of voor je verjaardag of er na trakteert want dan drinken ze vaak na werk een borrel. Nou goed, ik kom eruit want er is 1 taart gewijzigd naar volgende week !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl