1

Onderwerp: Slagroomtaart

Het wordt een verjaardagstaart voor mijn dochter. Familie vindt marsepein en rolfondant niet lekker. Het wordt dus een slagroomtaart.

Ik wil vanavond mijn kapsel gaan vullen.

Het worden drie lagen:
- 1 laag zwitserse room
- 1 laag aarbeienjam
- ...

Ik twijfel nog over de derde laag. Meestal doe ik nog een keer zwitserse room, maar zou slagroom gemengd met aardbeienjam ook lekker zijn? of is dat alleen lekker met saramapoeder of patidess?

Mijn slagroom wordt meestal helemaal plat en niet romig. Hebben jullie dat ook? Terwijl het slagroom wat bovenop de taart zit nog lekker romig is. Doe ik dan iets fout?

2

Re: Slagroomtaart

slagroom met jam is lekker! Je kan ook aangevette slagroom maken (Zie bij recepten hier links) en dan jam erdoor. Dat blijft steviger.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

bedankt! Ik ga de aangevette slagroom de volgende keer proberen. Ik heb nu helaas geen mascarpone in huis.

4

Een laag alleen banketbakkersroom.

Je zou ook een laag verse aardbeien kunnen gebruiken! (alleen niet te betalen, dit tijdstip van het jaar)

of aardbeienvlaaivulling.

:9

Liefs, Zanoni

5

Deidre schrijft>Mijn slagroom wordt meestal helemaal plat en niet romig. Hebben jullie dat ook? Terwijl het slagroom wat bovenop de taart zit nog lekker romig is. Doe ik dan iets fout?

Gebruik je een pakje houdbare slagroom of vers uit een bekertje, met houdbare heb ik dat nl ook, niet met bekertjes.
Willy

6

Slagroom met Jam is heerlijk ik gebruik het ook!! Wat ik wel vaak doe is slagroom kant en klaar  :o  dit omdat ik nog geen klopmachine heb en ik het niet lang vol houd kloppen :o

Heerlijk hoor!!

7

Bedankt voor jullie reacties!

Taart was goed gelukt. Ik heb wat mascarpone door slagroom heen gemengd. Was heerlijk!