1

Onderwerp: Bicuitdeeg zakt in HELP

Ik ben voor het eerst een taart aan het maken, nu had ik de biscuitmix gemaakt in een bakblik dus geen springvorm.
Ik heb hem 10 min op 145 graden, 10 min 175 graden en 10 min op 185 graden in de heteluchtoven gedaan.
Nu haalde ik hem uit de oven en wilde hem omkeren om op de rooster te laten afboelen, ik draai hem dus om en er loopt allemaal vulling uit, deze was du hartstikke dun, hoe kan dit?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik maak een valentijnstaart voor mijn moeder en deze moet morgen af zijn.

2

Re: Bicuitdeeg zakt in HELP

Ik weet niet hoe groot dit taartje was, maar bij mij gaat bijna elke taart wel langer dan 30 minuten in de oven maar ik laat mijn temp. constant op 160 hetelucht staan.

Het ziet er naar uit dat hij niet gaar was.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Niet gaar!
Het verschilt nog wel eens per mix maar op de verpakking staat hoe lang deze in de oven moet. Zeker deze tijd aanhouden en met een sateprikker kijken of het al gaar is.
Succes!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

4

Oke ik ga gauw opnieuw beginnen.

1000x dank

5

Tja, het lijkt erop dat je biscuit nog niet gaar is.....Een half uurtje in de oven is ook wel kort hoor ! Drie kwartier is normaal. Je kunt ook even met een breinaald o.i.d in je biscuit prikken ( na plm. 40 minuten ) , als hij er schoon uitkomt is je biscuit gaar.

Ik bak ook met oplopende temp. en dan elk kwartier verhogen , tot max 170 graden hetelucht. Ik zou het nog een keer proberen !

Succes!

.

Carpe Diem !

6

Als ik oplopend probeer te bakken word mijn bovenkant altijd zwart  :/

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

jolanda71 schreef:

Da's gek....Wel hetelucht ?

Carpe Diem !

8

Ik heb het ook heel vaak dat mijn mix nog flubberig is, zelfs na de tijd wat op de mixen staan..
Je kan na de tijd ook even op je taartje drukken met je vingertoppen, als hij dan mee veert dan is hij meestal goed!
Ik prik nooit met sateprikkertjes, ik heb dan het gevoel dat het juist niet goed gaat, vraag me niet waarom :D.

9

Ik heb er ingeprikt en hij was schoon, maar doe hem er nog even in voor de zekerheid, zo spannend een eerste taart

10

monique63 schreef:
jolanda71 schreef:

Da's gek....Wel hetelucht ?

Ja met hetelucht

11

Je bent niet de enige hoor, ik heb het ook gehad   :lol:
Ik hoop voor je dat het ondertussen al wel gelukt is... ik doe altijd 13/15 minuten op 145, 155, 165 graden. Controleren, zonodig nog even verder bakken. En ik gebruik gewoon de boven en onderstand zeg maar  :rolleyes:  weet niet of dat veel uit maakt??
Iedereen heeft wel een beetje zn eigen manier geloof ik   :)

12

zeker spannend zo'n eerste taart! Ik ben er ook mee bezig en zit nu moed te verzamelen om te gaan snijden, ergens nog bang dat het kapsel toch niet goed is ofzo....