1

Onderwerp: help hetelucht oven.

Hoi allemaal,

Had ff een vraag, ik heb een hetelucht oven van 90 cm.

Ik hoor van iedereen dat je van alles tegelijk kan bakken.

Mijn vraag is nou, zou ik 4 grote taarten tegelijk kunnen bakken zonder dat er iets verkeert gaat.
Is het mogelijk om 2 in het midden en 2 onder te bakken en meschien ook 2 boven?

Welke stand moet ik aanhouden 160 graden?
Wie oh wie heeft hier ervaring mee en mij kan helpen. Please.

Ik heb een grote bestelling en zou tijd willen besparen door 4 of meer taarten tegelijk te bakken.

Wie heeft voor mij hints tips alles is welkom.

alvast bedankt.

2

Re: help hetelucht oven.

Ik heb ook een hetelucht oven, en verschillende lagen broodjes bak ik daar wel in. Alleen doe ik die halverwege de baktijd omwisselen. Anders worden de broodjes boven in de oven sneller gaar/bruin dan onderin.

Met taarten (biscuit) heb ik dit nog niet gedaan, omdat ik bang ben dat wanneer je dan halverwege de baktijd gaat wisselen, de taart dan in zal zakken.
Dat heb ik nog niet aangedurft. Ben dus ook wel benieuwd of dat zou lukken.
Misschien dat iemand anders het wel eens doet of gedaan heeft.
Het zou wel enorm in tijd schelen wanneer je het samen in de oven zou kunnen doen!

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

3

Re: help hetelucht oven.

Ik heb wel eens cupcakes op2 verschillende hoogtes tegelijk gebakken. Ging prima!! En gewoon laten staan dus.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: help hetelucht oven.

bedankt voor jullie inzet, ik zal het proberen en ik ik zal jullie laten weten hoe het is gelukt.

5

Re: help hetelucht oven.

Ik heb ook een hetelucht oven en voor mij is het soms ook nog even zoeken welk temp. het beste is voor wat ik dan ga bakken.
En toen ik muffins ging bakken, werd de bovenste wel sneller bruin dan de onderste. Maar de onderste rezen wel weer hoger dan de bovenste. :-)

Maar met bescuit-beslag durf ik 't ook niet, om dezelfde reden als patricia.

groetjes | mac:)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

6

Re: help hetelucht oven.

Hoi, ik heb ook een  hetelucht oven van 90 cm :)
Ik heb vorige week een vierkante taart onder en een zeskantige met een kleine ronde in het midden tegelijk gebakken. Ik heb ze niet gewisseld en op 175 graden 35 minuten gebakken. Daarna heb ik ze nog 10 tot 15 minuten in de warme oven laten staan voor ik ze eruit gehaald heb. Ging allemaal perfect.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

7

Re: help hetelucht oven.

hoi Ria,

Wat voor soort beslag had je.

Ik heb cake dat ik moet maken, pruimen taart en een chocolade taart.

van elk moet ik 4 maken.

En 2 taarten zonder boter.

Ik ga het proberen als het bij jou lukt dan zou het bij mij ook moeten lukken.

Wens me succes.

En nog bedankt.

8

Re: help hetelucht oven.

Hoi,

Ik had ook de taart zonder boter en heb er gisteren zelfs 4 in de oven gehad. Die zijn ook weer prima gelukt.

veel succes

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

9

Re: help hetelucht oven.

hallo,

al een iets ouder onderwerp, maar wou toch even laten weten dat het bij mij mislukt is.

ik had zowel in het midden als onderaan een springvorm staan,  die in het midden was al zwart van het aanbranden, en die vanonder had zelfs nog geen hard geworden bovenlaag.

ik heb ze dus moeten wisselen... met inzakken als resultaat!

ik doe het dan nu maar apart.

groetjes

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

10

Re: help hetelucht oven.

Hoi catherine,

H

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.