Onderwerp: Dijkje spuiten.. Maar waarvan?
Hallo iedereen!
Ik vraag me af; Waar spuiten jullie je dijkjes mee?
Altijd en alleen met botercreme? Of kan dat bijvoorbeeld ook met aangevette slagroom?
Groetjes
Sharissa
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Dijkje spuiten.. Maar waarvan?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo iedereen!
Ik vraag me af; Waar spuiten jullie je dijkjes mee?
Altijd en alleen met botercreme? Of kan dat bijvoorbeeld ook met aangevette slagroom?
Groetjes
Sharissa
Botercreme 1:1.................slagroom bevat teveel vocht, waardoor je bekleding kan smelten, en dat ik juist de reden van het dijkje
Ah okee.. Das best logisch haha..
Ik ga de taart vullen met aangevette slagroom en afsmeren met ganache.. Kan ik dan het dijkje van ganache spuiten? Ik vind botercreme niet
zo heel erg lekker .. En vind het ook zonde om alleen voor het dijkje bc te maken..
iemand?
Ik heb geen ervaring met ganache..............kan wel voor je gaan googlen of hier zoeken............maar misschien heeft iemand anders een goed antwoord voor je.
Sharissa,
misschien dat je je taart al hebt gemaakt, maar ik antwoord toch nog maar even. Als je met je vulling een stuk van de rand blijft dan is een dijkje niet nodig. Ik gebruik zelden dijkjes en heb nog nooit een probleem gehad.
Groetjes
Patricia
Wanneer ik de taart met slagroom vul, haal ik een laag tussen het biscuit vandaan, hier snijd ik een cirkel uit, zodat er alleen nog een rand van ca een halve cm over blijft, deze plaats ik op de onderste helft, vervolgens vul ik hem helemaal op met slagroom en daar bovenop gaat de bovenste helft. Gaat prima, zo hoef je ook geen dijkje te spuiten.
Ik heb pas 5 taarten gemaakt en ben dus geen kenner, maar ik spuit ook geen dijkjes. Is helemaal niet nodig als je bijv. banketbakkersroomvulling gebruikt. Wel blijf ik natuurlijk ruim van de kant af met smeren.
Wanneer ik de taart met slagroom vul, haal ik een laag tussen het biscuit vandaan, hier snijd ik een cirkel uit, zodat er alleen nog een rand van ca een halve cm over blijft, deze plaats ik op de onderste helft, vervolgens vul ik hem helemaal op met slagroom en daar bovenop gaat de bovenste helft. Gaat prima, zo hoef je ook geen dijkje te spuiten.
Doe ik ook vaak.
Bedankt voor de antwoorden dames !
Ik heb pas 5 taarten gemaakt en ben dus geen kenner, maar ik spuit ook geen dijkjes. Is helemaal niet nodig als je bijv. banketbakkersroomvulling gebruikt. Wel blijf ik natuurlijk ruim van de kant af met smeren.
Als je dit doet, en je fondant of marsepein over je taart legt, krijg je een behoorlijk gewicht wat op de 'laag' drukt, je kunt je voorstellen dat iets als banketbakkersroom of slagroom wat allemaal erg zacht is en je dikker dan 0.5 cm smeert dan naar de zijkanten 'geperst' wordt. Dan is er dus een kans dat het wel je fondant / marsepein raakt..
Ik maak mijn dijkjes bijna altijd met amarettikoekkruimels erdoor.
Dus botercreme 1:1 en dan verkruimelde amarettis erdoor. Ik krijg altijd te horen wat was dat lekker aan het eind van de taart.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Dijkje spuiten.. Maar waarvan?