1

Onderwerp: Kost wat tijd maar dan heb je ook wat...

De dochter van een vriendin is vandaag 4 geworden. Ze is helemaal gek van K3 dus het kon ook niet anders dan dat er een K3 taart moest komen. Ik vind het leuk om steeds wat nieuws te proberen en nu had ik op internet een Rainbow cake gevonden. Helemaal passend bij K3 natuurlijk. Na ook wat inspiratie hier op het forum opgedaan te hebben ging ik vol goede moed aan de slag en dit is het resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BCCVZCYI-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJBO48IF-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EDPP8EDW-D.jpg

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Kost wat tijd maar dan heb je ook wat...

Blijft er toch altijd vrolijk uitzien he

If life gives you lemons, make lemonade!

3

Zo hoe krijg je die binnenkant zo mooi voor elkaar? Kleur je de cake per laag? Zo ja waar mee?

Er is altijd wel een reden voor Taart! JOEPSTAARTEN! www.joepstaarten.hyves.nl

4

jaaa, die wil ik ook nog eens maken :Y
en zo bij K3 is het helemaal af natuurlijk  :thumb:

waren ze erg verrast, of had je 't verklapt?

Oh ja :o , mooie taart  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Haha ja als verassing is die ook wel leuk ja, Carien! Ik vind hem ook erg leuk geworden, vooral met die witte vullingen erbij komt die erg mooi uit!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

6

Sanne1988 schreef:

Zo hoe krijg je die binnenkant zo mooi voor elkaar? Kleur je de cake per laag? Zo ja waar mee?

Ja inderdaad de cake per laag bakken en kleuren. Ook alleen eiwit gebruiken en niet het eigeel anders komen je kleuren niet zo mooi uit Recept is te vinden op de site van martha stewart.

Bedankt voor de leuke reacties!

o wat leuk zeg, wat heb je als vulling gebruikt? jij hebt zeker ook geen nederlandse vertaling van het recept of wel? iig ontzettend knap gedaan!

8

waar heb je k3 laten printen is dat trouwens ouwel of zo?

9

Hartstikke leuk, dat wil ik ook eens gaan proberen!

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

10

zizazonnebloem schreef:

o wat leuk zeg, wat heb je als vulling gebruikt? jij hebt zeker ook geen nederlandse vertaling van het recept of wel? iig ontzettend knap gedaan!

Jaaaaa, zo'n vertaald recept, pleaeaease O-)  :Y
Wat vreemd, geen eigeel :think: , ik snap 't vanwege de kleur,  :think: maar smaakt 't dan ook nog wel?
Heb je alleen botercreme gebruikt als vulling?
(ja ík vond 'm zo leuk, dat ik nog eens terugkwam :Y  ;) )

11

olivierd schreef:

waar heb je k3 laten printen is dat trouwens ouwel of zo?

Ik heb het bij mevrouw baktaart laten printen op icing. Gevonden via het forum. Werkt erg makkelijk.

12

Carien schreef:
zizazonnebloem schreef:

Jaaaaa, zo'n vertaald recept, pleaeaease O-)  :Y
Wat vreemd, geen eigeel :think: , ik snap 't vanwege de kleur,  :think: maar smaakt 't dan ook nog wel?
Heb je alleen botercreme gebruikt als vulling?
(ja ík vond 'm zo leuk, dat ik nog eens terugkwam :Y  ;) )

Hij smaakte heerlijk. Wel erg machtig vanwege de vele lagen meringue botercreme.

Ik heb niet echt een vertaald recept maar ga mijn best voor jullie doen:
Ingredienten voor de regenboogcake om een 9 inch (=22,5 cm) ronde cake te maken:
Bakspray om je bakvorm te vetten
3 cups (=375 gram) patentbloem
4 theelepels bakpoeder
1/2 theelepel zout
1 cup (=240 gram) ongezouten boter, kamertemperatuur
2 1/3 cup (=466 gram) suiker
5 eiwitten van grote eieren
2 theelepels pure vanilla extract (geen emulsie gebruiken smaakt anders) geloof dat het tegenwoordig via de shop te krijgen is van wilton is niet in de supermarkt te krijgen
1 1/2 cup (=354 ml) melk, kamertemperatuur
Rood, oranje, geel, groen, blauw en paars foodcoloring gel van wilton

Instructies:
1 Oven voorverwarmen op 175 graden. 6 9 inch bakvormen invetten (of zoveel je er hebt heb er zelf maar 1) met de bakspray. De bodem van de vormen nog extra bedekken met bakpapier zodat je zeker weet dat ie loslaat daarna nog een keer in sprayen en apart zetten.
2 In een grote kom, de bloem, bakpoeder en het zout door elkaar roeren en apart zetten. In een kom met electrische mixer de menghaak gebruiken. De boter en suiker mengen met de mixer. Langzaam (echt langzaam doen is belangrijk) eiwit toevoegen steeds een klein beetje tot het goed gemengd is. Voeg het vanilla extract toe en mix tot het volledig goed gemengd is. Voeg de bloem mix (wat je eerder apart gezet had) en melk toe in 2 delen beginnen met de bloem (heb ik er met een lepel ingeschept een paar scheppen tot het wat dikker wordt) dan de helft van de melk dan de rest van de bloem en eindigen met de rest van de melk. Mixen tot alles goed is gemengd.
3 Verdeel de mix over 6 kommetjes zorg dat overal evenveel inzit. Voeg de kleurstof toe en klop tot je de juiste tint hebt (steeds een beetje kleurstof erbij) en herhaal dit ook voor de andere kleuren. Doe het gekleurde beslag in de bakvorm (1 kleur per bakvorm als je maar 1 bakvorm hebt moet je met de rest dus gewoon even wachten). Zet het in de oven tot een cake tester in het midden van de cake er schoon uitkomt. Ongeveer 15 minuten bij mij was dit genoeg kan per oven verschillen misschien iets korter of langer.
4 Verwijder de cake uit de oven en zet het op een rooster voor 10 minuten daarna de cake uit de bakvorm op het rooster volledig aten afkoelen (ik heb ze geen 10 minuten af laten koelen voor ik ze eruit haalde omdat ik maar 1 bakvorm had kostte het te veel tijd.
5 Gebruik een zaagvormig mes om de toppen van de cake te snijden als het nodig is (was bij mijn niet nodig). Leg de paarse laag op een cakeboard of karton. Verspreid de botercreme vulling over de eerste laag met een spatel. Herhaal dit met de blauw, groen, geel en oranje lagen.
6 De laatste rode laag gaat bovenop met de bodemkant boven. Losse kruimels voorzichtig afvegen. De buitenkant insmeren met botercreme en een half uur in de koelkast zetten.
7 De taart afdekken met fondant.

Voor de Lemony Swiss Meringue Buttercreme:
9 eiwitten van grote eieren
1 3/4 cup (=350 gram) suiker
2 cups (=480 gram) ongezouten boter, in hele kleine blokjes gesneden en op kamertemperatuur
2 theelepels pure lemon extract

1 De eiwitten en suiker in een steelpannetje op het vuur langzaam warm laten worden. Continue roeren met een garde totdat de suiker is opgelost. Dan overdoen in een kom met elektrische mixen met een garde. Op hoge snelheid mixen tot de mix op kamertemeratuur is (ze zeggen ongeveer 10 minuten maar dat zag ik later pas) Dan de mixer op medium-laag zetten en de boter stuk voor stuk er bij doen daarna goed namixen.
2 Haal de garde eraf en doe de menghaak er weer op. Zet de mixer op hoge snelheid en klop tot de botercreme stevig wordt ongeveer 5 minuten voeg de lemon extract toe en nog even door laten mengen.

Het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is :) Succes met bakken kan niet fout gaan  ;)

13

kan je dit ook gewoon doen met biscuit mix?
en zo ja hoe dik zijn de lagen dan?

14

Ik heb geen idee. Denk wel dat het moet lukken maar heb zelf dit recept aangehouden. Deze lagen waren denk ik een centimeter dik. Biscuit is luchtiger dus denk dat het iets meer omhoog komt maar weet het niet zeker....

15

Bedankt voor de uitleg. Ik ga het zeker een keer proberen, want het geeft een geweldig leuk effect aan de taart!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

16

Ja , dat is super!
Pas inderdaad precies erbij :Y

Groetjes Gerien

17

IK heb de regenboogtaart al meer gezien hier op de site.
Die was volgens mij gewoon van biscuit gemaakt.

Groetjes Gerien

18

:thumb: superdank voor je hele uitleg :thumb:  :Y Het is duidelijk een effe voor gaan zitten ( :rolleyes: ) taart ;) , maar zeker de moeite waard :Y Klinkt ook wel erg :9 door de vanille en de lemon

19

Wauw, wat een SUPERgaaf effect zo!!!  :Y

o helemaal geweldig, super bedankt voor de uitleg!

21

WAUW! Het lijkt me heel moeilijk om die lagen zo netjes te krijgen maar wat superleuk zeg!!
Van buiten is het altijd al een kadootje maar dit is een extra verrassing als je hem snijdt :) Ik ga het proberen voor mijn jarige vriendin volgende maand  :+

22

Wauw wat geweldig leuk/mooi

23

Superleuk!!! En die lagen zijn heeeel netjes allemaal!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

24

wauw, super zeg!

25

Dank je wel voor je vertaling!
Ik snap alleen niet dat als ik het hier kopier en plak in een wordsdoc dat het dan helemaal raar staat en ik kan er bv niet 1 spatie tussen zetten,tis of aan elkaar vast of een halve rij ertussen  :think:

If life gives you lemons, make lemonade!