Onderwerp: Basisbiscuit eindelijk gelukt!
Net als veel anderen op het forum, lukte het mij niet om mijn basisbiscuit te laten rijzen. Hij bleef steeds maar 2 cm hoog.
Ik had alle tips geprobeerd: de bloem gezeefd, de eieren eerst warm laten worden, bakpoeder erbij, 10 minuten lang kloppen, de oven niet openen etc. etc.
Uiteindelijk las ik ergens op internet een tip over de schaal waar je in klopt, deze moet van RVS zijn en niet van plastic. (dit ivm deeltjes van je schaal, die los kunnen komen). Ik las ook ergens dat je dan misschien langer moet kloppen en dat de heteluchtoven maar op 140 graden moet staan.
Ik heb dus mijn RVS schaal gebruikt om te kloppen en dit keer 15 min. geklopt met de mixer op de hoogste stand.
Ik zag meteen dat het beslag er beter uit zag. Ik heb een heteluchtoven en deze heb ik op 140 graden, 35 min. gezet.
Als ingredienten heb ik gebruikt: 6 eieren, 180 gram suiker, een zakje vanillesuiker. Dit 15 min. kloppen (de eieren eerst op laten warmen in de schaal in de wasbak met heet water erin), daarna 150 gram bloem, 30 gram maizena en 10 gram bakpoeder( dit alles gezeefd) rustig door het mengsel spatelen en daarna 35 min. op 140 graden laten bakken. Dit alles in een bakvorm van 26 cm.
Ik weet niet aan welke bovenstaande verandering het ligt, dat het nu prima lukt....
Ik hoop dat anderen, bij wie het niet lukte, nu ook meer succes hebben!