1

Onderwerp: van een gluurder naar actief lid?

Hallo allemaal,
ook ik heb me pas geleden aangemeld op jullie leuke forum. Na een aantal keer stiekem meelezen :shh: , lijkt het me nu toch handig om me een voor te stellen!
Mijn naam is Wencke, 24 jaar. Ben al een hele tijd bezig met taarten en cupcakes/muffins e.d. Tot nu toe was ik meer taarten aan het bakken i.p.v. decoreren (bijv. aardbeibavarois, victoriataarten, allerlei chocoladetaarten).
Sinds een week heb ik me volop op het decoreren gestort en nu al vier taarten verder... het is echt heel verslavend! (Helaas geen duidelijke foto en taart 3 wordt op dit moment al opgegeten door manlief)

Waar ik tot nu toe erg tegen aan loop, is het werken met chocola. Nu het - na drie keer laten aanbranden - eindelijk gelukt is het goed te smelten en in een vormpje te gieten, komt het er - de volgende ochtend - niet meer uit... :mad: Had ik het vormpje eerst moeten insmeren of poederen...?
Ook met de uitsteekvormpjes (ik heb diverse, ijzeren plastic bloempjes en 'plunge cutters') merk ik dat de marsepein en fondant erin blijft hangen, hoe los ik dit op??

Alvast bedankt voor jullie reactie! Ik merk dat ik steeds op deze site terugkom als ik er niet uit kom. De sfeer is hier heel prettig!

Liefs, Wencke

* vanaf de maan gezien zijn we allemaal even groot *
Facebook

2

Re: van een gluurder naar actief lid?

Hoi Wencke! Welkom hier op het forum. De probleempjes die je opnoemt, zou je kunnen oplossen door je vormpjes en plungers heel dun met crisco in te vetten.

Succes en veel plezier hier op het forum.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"