1

Onderwerp: probleem bij kleuren botercreme

Hallo,

Heb mijn taart opgespoten met botercreme gekleurd met Wilton Icing Color Royal Blue. Hij is echt heel leuk geworden.

Alleen de kleurstof geeft af in de mond, dus da's niet prettig, maar wat heb ik dan precies verkeerd gedaan? Verkeerde kleurstof gebruikt?

Groetjes

Annemarie

Re: probleem bij kleuren botercreme

hahaha, nou ik had laatst groen, paars en roze... iedereen deed op een gegeven moment " SMILE"... we leken zo uit een cartoon te komen!... Misschien doe ik dan ook iets fout, dus ik blijf dit effies volgen!

3

:D
Ik heb het vaker van mensen gehoord...
Volgens mij is dat gewoon een eigenschap van de botercreme dat die de kleur af geeft :D

4

nnicole1234 schreef:

:D
Ik heb het vaker van mensen gehoord...
Volgens mij is dat gewoon een eigenschap van de botercreme dat die de kleur af geeft :D

Yep dat denk ik dus ook! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

ach, da's dus verplicht een slok koffie erachter aan! hahah... wij lagen in iedergeval in een deuk, dat wel!

6

Ja in een deuk lig je in iedergeval!!! Gelukkig probeerde we het nog uit, want we wilden dit ook voor een verjaardag maken! Tja dat wordt helemaal gezellig natuurlijk!!!

Maar gaat het met de icing mix beter? Geeft het dan niet af?? Of is er een betere tip voor??

Groetjes

Annemarie

7 Laatst bewerkt door corinne (05-10-2007 12:29)

ik denk dat het komt doordat botercreme een vetsubstantie is en kleurstof vocht. vet en vocht wil nooit optimaal met elkaar mixen al zal je het niet met het blote oog kunnen zien, dus denk ik dat er nog hele molecule kleurstof aanwezig zijn ipv een meng molecuultje, waardoor de kleurstof molecuul wel in je mond aanhecht want die is vochtig.... eeeh duidelijk zo? of is dit de puurste vorm van onzin die ik vandaag uit mijn mouw schud want ik moet eerlijk bekennen dat ik erzelf geen ervaring mee heb en dus de massa niet microscopisch heb kunnen onderzoeken.....duh!

groet corinne

Groet Corinne

8

Mja, toch klinkt het zo gek nog niet Corinne ;)
Misschien dat met kleurstof op oliebasis het minder problemen zou geven? Ik weet het niet hoor, zeg ook maar wat :+ Is er niet iemand hier die die kleurstofjes heeft? (in de webshop heten ze Candy Colors)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag