1

Onderwerp: waar kan ik het krijgen??

Ik wil weer eens iets anders proberen.
En wel kapsel.
maar.....waar kan ik dat krijgen?
Ik ga er vanuit dat ik het hier bij de webshop kan krijgen, maar hoe heet het dan?
En moet ik dan ook nog ergens op letten als ik er mee ga bakken?
Of werkt het net zo als gewoon cakedeeg?

Graag reacties.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

2 Laatst bewerkt door Lori (04-02-2011 22:03)

Re: waar kan ik het krijgen??

Het heet biscuitmix en de gebruiksaanwijzing staat er gewoon op.
Velen laten de temperatuur van de oven oplopen in bijvoorbeeld 3 stappen van 145-165-185 graden, maar dat is iets dat je zal moeten uitproberen met je eigen oven!

Verder moet je de eieren minstens op kamertemperatuur gebruiken, maar liever nog wat warmer. Ik leg ze altijd eerst even in warm water. En dan lang mixen! Maar er staat ook heeeel veel uitleg op deze site hoor!

Succes!

3

Ja, idd, er staat heel veel op deze site. Gewoon de gebruiksaanwijzing volgen. En iedereen doet het op zijn eigen manier.... ik bijv bak een biscuit van 25 cm 55 minuten op 150 gr constant, wel hetelucht...
Succes met je eerste biscuit! ;)

4

Biscuitdeeg heb ik zelf wel eens gemaakt maar vond dat geen succes, veels te machtig en te compact.
Ik ben nu dus echt opzoek naar deeg wat ik ook in een gekochte slagroomtaart vind. En mijn buurvrouw is leerling bakker en zei had het over kapsel????
Misschien moet ik haar maar eens naar het recept ofzo vragen.
Tenzij hier iemand echt mij kan zeggen of dit biscuitdeeg precies hetzelfde is.

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

5

ik weet niet anders dan dat een baksel gebakken van biscuitdeeg een kapsel heet.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

Biscuitdeeg is een andere benaming voor kapsel, dit is idd een term die bakkers gebruiken (werk zelf voor een bakker) en is juist lekker luchtig.
Je zou de biscuitmix van funcakes eens moeten proberen, die is heel gemakkelijk en zo krijg je het "deeg" zoals jij het noemt van een slagroomtaart.
Die mix is hier in de webshop te koop, maar je kan ook bij een taartenwinkel in je buurt kijken natuurlijk.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

7

Knollie schreef:

Biscuitdeeg heb ik zelf wel eens gemaakt maar vond dat geen succes, veels te machtig en te compact.

Dan heb je waarschijnlijk toch iets anders gemaakt dan biscuit. Biscuit is ook geen deeg maar beslag, en zeker niet machtig. En idd, biscuit en kapsel is hetzelfde... :Y