1

Onderwerp: Vanille & Choco biscuit

Hoi,

Ik ben gevraagd om een taart te maken (30cm). Het moet een taart worden met vanille EN choco biscuit. Moet ik het beslag maar gewoon mengen? Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2

Re: Vanille & Choco biscuit

Je zou één biscuit kunnen maken en dat inderdaad marmeren zoals bij een marmercake.
Maar je zou ook 2 keer een half recept kunnen maken, 1 keer vanille en 1 keer choco.
Dan kun je die twee halve biscuits boven elkaar tot één taart maken met een lekkere vulling ertussen...

Liefs Samantha

3

Ik zou een chocohelft bakken en een vanillehelft. Wel beiden ook nog een keer doorsnijden zodat je dan chocob-vulling-vanilleb-vulling-chocob-vulling-vanilleb. Je hebt dan 4 laagjes van 2 cm met 3 vullingen. Je krijgt dan een soort zebraeffect, leuk aansnijdeffent en bovendien vermengen de smaken zich dan meer. Ik zou dan wel maar 1 soort vulling nemen, denk ik, wel iets dat bij beiden past.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

je kan ook een checkerboard maken. en dan idd 1 vulling ;)

5

anotschka schreef:

Ik zou een chocohelft bakken en een vanillehelft. Wel beiden ook nog een keer doorsnijden zodat je dan chocob-vulling-vanilleb-vulling-chocob-vulling-vanilleb. Je hebt dan 4 laagjes van 2 cm met 3 vullingen. Je krijgt dan een soort zebraeffect, leuk aansnijdeffent en bovendien vermengen de smaken zich dan meer. Ik zou dan wel maar 1 soort vulling nemen, denk ik, wel iets dat bij beiden past.

Ze wilt graag als vulling bbr met aardbeienjam, ik weet eingelijk niet zo goed of bbr wel goed gaat met choco biscuit.

Dames bedankt voor jullie snelle reacties!

6

Dat zou ik niet in combinatie met choco en vanille doen..... ik zou eerder denken dan aan iets met aardbeien/mascarpone vulling of een soort straciatella, room met stukjes chocolade of eventueel een karamelmousse.... meer dat soort dingen. Of anders banketbakkersroom met stukjes chocolade erin als je heel erg van de combi houdt of aardbeienmousse...
Maar als het haar lekker lijkt, waarom niet...smaken verschillen :Y

7

anotschka schreef:

Dat zou ik niet in combinatie met choco en vanille doen..... ik zou eerder denken dan aan iets met aardbeien/mascarpone vulling of een soort straciatella, room met stukjes chocolade of eventueel een karamelmousse.... meer dat soort dingen. Of anders banketbakkersroom met stukjes chocolade erin als je heel erg van de combi houdt of aardbeienmousse...
Maar als het haar lekker lijkt, waarom niet...smaken verschillen :Y

Dat dacht ik dus ook!

8

Ik heb vandaag een taartje met chocobiscuit gemaakt en sinaasappeljam en BBR (wel met sinaasappelsmaakje omdat ze van Pim's cake houdt).

Chocolade gaat toch goed met BBR.. ik ben namelijk dol op soesjes  :lol:  :lol:

9

Ik vul mijn soesjes altijd met slagroom :) . Ik houd echt niet van die combi... ook chocolade-gele vla vind ik niet lekker.

10

anotschka schreef:

Ik vul mijn soesjes altijd met slagroom :) . Ik houd echt niet van die combi... ook chocolade-gele vla vind ik niet lekker.

en ik hou niet van slagroom  :nooo .. gelukkig maar dat er verschillende combi's zijn of ik zou moeten vechten voor mijn soesjes in de winkel  :lol:
Mijn hubbie en zoon willen altijd hagelslag op de vanillepudding (of in het Vlaams: 'muizenstrontjes'  :D

11

Gatsie die muizestrontjes... ik heb trouwens ook een hekel aan muizen :lol: .
Hieruit blijkt maar weer, smaken verschillen.