1

Onderwerp: Hoe maak ik deze + materialen

Beste

Misschien wel wat hoog gegrepen...maar ik wil deze proberen...
Ik weet alleen niet hoe ik daaraan moet beginnen en welke materialen ik nodig heb (kleurverschillen ed.)

Wie kan me helpen?
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt … 29,r:2,s:0

2

Re: Hoe maak ik deze + materialen

Vanuitgaande dat ik zelf een beginner ben. ;) In elk geval heb je nodig volgens mij:

Een 3D bakpan in model paardenhoofd
Dust in verschillende kleuren bruin en ook goud
Bruine en zwarte kleurstof
Fondant of marsepein

Heeeeeeel veel geduld  :Y

Er zijn vast mensen die je nog verder kunnen helpen. :)

~ Never waste a good crisis... ~

3

pipinggel om het oog te laten glanzen...

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

4

ipv 3d bakpan, een scherp mes?!?!

Groetjes, Dorothea.

5

Dot schreef:

ipv 3d bakpan, een scherp mes?!?!

Zou ik ook doen..........gewoon uitsnijden uit een rechthoekige taart...

Glanzend oog kan ook met confectioner's glaze..........

Verder gewoon eraan beginnen en hier komen showen!

6

Ik heb deze pas gemaakt http://www.mijnalbum.nl/Foto-JZUVXZKE-D.jpg

Hiervoor heb ik een mooie kleurplaat uitgezocht en deze uitgeprint. Op de biscuit vastgezet met spelden en er met een scherp mes langs gesneden.

Het is natuurlijk niet geheel wat je zoekt, maar de vorm is het begin.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

7

Hoi, ik ben laatst precies hetzelfde plaatje tegengekomen toen ik zocht naar een paardentaart.
Ik vond ook de diepte wel mooi.

Je kunt het op 2 manieren doen, de eerste is inderdaad het paardenhoofd uitsnijden uit cake.

Ik heb onderstaande taart laatst gemaakt:
Ik heb een plaatje opgezocht, deze uitgeknipt, op de marsepein gelegd en vervolgens de omtrek uitgesneden.
Dan heb je in ieder geval de goede verhouding en kun je met je modelingtools de vormen aanbrengen.
De ogen heb ik glanzend gemaakt door het in te kleuren met americolor (vloeibare) kleurstof.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4VQCO3T3.jpg

ik hoop dat je er iets aan hebt. succes

groetjes karin

8

Een vraagje, de laatste twee taarten : dan i shet paard toch niet uit cake zelf? Ik ben maar wat bang dat het dan zo erg zoet gaat worden?

Een paard uitsnijden uit cake kan ook natuurlijk maar hoe krijg ik dan die mooie vorm? en hoe krijg ik dan die diepte?

9

Het paardenhoofd dat ik heb gemaakt is van marsepein, het is misschien zoet (maar ik vind het meevallen), maar als de eter het niet wil dan laat 'ie dat toch liggen.
Het meisje waar de taart voor was, vond de marsepein heerlijk. Het is dus maar net wat iemands smaak is.

Je kunt het paardenhoofd inderdaad ook uit cake snijden, ook dan zou ik beginnen met de omtrek uit te snijden uit de cake.
Vervolgens kun je (met het voorbeeld op de cake) een aantal punten markeren waar diepte moet komen en waar bijv. de ogen moeten komen (dat had ik ook gedaan), dan heb je in ieder geval de verhoudingen goed.
Daarna is het toch vooral goed kijken naar je voorbeeld en op gevoel snijden, het enge met cake is dat je maar 1 kans hebt om het goed te doen en met marsepein (of fondant) kun je nog een en ander aanpassen als het niet gelijk goed is.

groetjes karin

10 Laatst bewerkt door kaatje1 (09-02-2011 00:04)

*één keer was genoeg*  :o

groetjes karin