1 Laatst bewerkt door Sa1980 (02-02-2011 19:37)

Onderwerp: botercreme vraagje

Op dit moment zit mijn eerste taartje in de oven. Ik wil hem morgen afmaken.
Maar nu komt waarschijnlijk mijn beginnersvraagje....

1 Als ik nu botercreme maak en het in de koelkast zet wordt deze dan niet te hard? Kan ik de taart er dan morgen gewoon gemakkelijk mee afsmeren?

2 Verder heb ik gelezen dat je roomboter en magarine als 1 deel kunt gebruiken en het andere deel poedersuiker. Bedoelen ze met magarine de smeerboter of de magarine waar je in kunt bakken?

3 Verder kan ik nergens vinden hoeveel ik ongeveer moet maken voor een taart van 20 cm.

4 Is er een verschil tussen gewone poedersuiker of de bakkerpoederssuiker die je online kunt kopen?

Dank jullie wel voor de antwoorden.

2

Re: botercreme vraagje

Ik gebruik voor botercreme altijd roomboter

3

Je kunt ook half roomboter en half margarine, die van een pakje geen kuipje of vloeibare boter, nemen en dan de hoeveelheid poedersuiker. Dus 50 gr roomboter, 50 gr margarine en 100 poedersuiker. Of verdubbelen net wat je nodig denkt te hebben.
Je kunt het wel een dag van te voren maken als je het maar op tijd uit de koelkast haalt en het smeerbaar is anders trek je het biscuit kapot.

Christine.

4

Ik lees even mee aangezien ik geen nieuw topic wil maken. (Als dit wel nodig is moeten jullie het even zeggen) Ik moet een taart maken, maar ik weet niet zeker of het in de koelkast kan. Hier thuis wel, maar de taart is voor een leraar en ik weet niet of hij op school in een koelkast kan. Nou had ik het topic gevonden met vullingen voor buiten de koelkast. Ik wil nu bokkenpootjescreme maken met botercreme ipv slagroom. Maar blijft de botercreme wel zacht als het in de taart blijft zitten? Anders moet ik misschien toch wat anders verzinnen.

En verder gebruik ik roomboter. Gewoon de goedkoopste roomboter uit de supermarkt.

5

Sa1980 schreef:

Op dit moment zit mijn eerste taartje in de oven. Ik wil hem morgen afmaken.
Maar nu komt waarschijnlijk mijn beginnersvraagje....

1 Als ik nu botercreme maak en het in de koelkast zet wordt deze dan niet te hard? Kan ik de taart er dan morgen gewoon gemakkelijk mee afsmeren?
Voor 1 nacht zet ik de bc niet in de koelkast. Of op kamertemp laten komen en nog even doormixen (kun je net zo goed verse maken  ;) )
2 Verder heb ik gelezen dat je roomboter en magarine als 1 deel kunt gebruiken en het andere deel poedersuiker. Bedoelen ze met magarine de smeerboter of de magarine waar je in kunt bakken?
Pakje harde margarine. Ik gebruik alleen maar roomboter  :9
3 Verder kan ik nergens vinden hoeveel ik ongeveer moet maken voor een taart van 20 cm.
Voor een 20 cm gebruik ik 175 gr. maar houd vaak nog over

4 Is er een verschil tussen gewone poedersuiker of de bakkerpoederssuiker die je online kunt kopen?
Nee, in de suikerbakkerspoeder zit geloof ik een antiklontermiddel. (of is het nou andersom  :think:

Dank jullie wel voor de antwoorden.

6

Kikie schreef:

Ik lees even mee aangezien ik geen nieuw topic wil maken. (Als dit wel nodig is moeten jullie het even zeggen) Ik moet een taart maken, maar ik weet niet zeker of het in de koelkast kan. Hier thuis wel, maar de taart is voor een leraar en ik weet niet of hij op school in een koelkast kan. Nou had ik het topic gevonden met vullingen voor buiten de koelkast. Ik wil nu bokkenpootjescreme maken met botercreme ipv slagroom. Maar blijft de botercreme wel zacht als het in de taart blijft zitten? Anders moet ik misschien toch wat anders verzinnen.

En verder gebruik ik roomboter. Gewoon de goedkoopste roomboter uit de supermarkt.

Wanneer je de taart in de koelkast zet moet je deze eerst op kamertemperatuur laten komen voordat deze gegeten wordt. Dan is de bc lekker zacht  :Y

7

Esther68 schreef:
Kikie schreef:

Wanneer je de taart in de koelkast zet moet je deze eerst op kamertemperatuur laten komen voordat deze gegeten wordt. Dan is de bc lekker zacht  :Y

Oké bedankt! Ik begon al te twijfelen of het wel een goed idee zou zijn.