Onderwerp: taart nu maken voor vrjdag
ik vraag me af of ik nu al een taart kan maken die vrijdag nog goed is? graag tips
ik vul hem met citroenbc en banketbakkersroom van de webshop gemixt met slagroom en met mandarijntjes.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taart nu maken voor vrjdag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik vraag me af of ik nu al een taart kan maken die vrijdag nog goed is? graag tips
ik vul hem met citroenbc en banketbakkersroom van de webshop gemixt met slagroom en met mandarijntjes.
Hoi hoi.
Ik bak de taart ook eerder en doe hem dan in de diepvries.
Sommige vullingen kunnen ook in de diepvries, banketbakkersroom iniedergeval. Dat heb ik al zo vaak gedaan
En dan bekleed en versier ik de taart zo laat mogelijk, bijvoorbeeld de dag ervoor.
Succes
dank je voor je antwoord
Weetje wat volgensmij ook kan; dat je vandaag de taart maakt, vult, bekleed & versiert en dan in de diepvries doet
Heb het zelf alleen nog nooit gedaan, maar volgensmij kan dat wel.
Ja dat kan. heb ik al meerde re keren gedaan.
in de ijskast is hij ook vast goed tot vrijdag hoor
Weetje wat volgensmij ook kan; dat je vandaag de taart maakt, vult, bekleed & versiert en dan in de diepvries doet
Ik geloof dat het er wel aan ligt waarmee de taart bekleed is. Ik weet dat er altijd gewaarschuwd wordt fondant niet in te vriezen of zelfs in de ijskast te bewaren aangezien het gaat 'zweten' als je het eruit haalt. 'Zweten' = Nat. Fondant houdt nou eenmaal niet van nat.
Je kunt het kapsel wel invriezen en ook vullen en afsmeren. Banketbakkersroom en BC vriezen goed in. Eerst zo open in de vriezer doen en als hij hard geworden is inpakken met een dubbelle laag. Gaat heel goed.
Ja hoor, als je de taart vandaag maakt, is hij vrijdag nog goed hoor!
Ja ik denk ook dat dat wel kan.
Ik heb ook even een vraagje.
Vrijdag ben ik jarig en ga zelf een chocolade stapeltaart maken met kersenbavarois.
Kan ik de kersenbavarois donderdag avond maken, deze in de koelkast zetten en dan vervolgens vrijdag ochtend de taart vullen en verder af decoreren?
Alvast bedankt!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taart nu maken voor vrjdag