1

Onderwerp: Maan-landschap en knapperige korstje

Vandaag biscuit gemaakt en zo kwam het uit de oven......
http://www.mijnalbum.nl/Foto-66TAIFZA-D.jpg
Het is een vorm van 30X30 dus ik had denk ik ook wat te weinig beslag (2X basis biscuit recept van hier) dus hij is niet zo hoog.
Verder het volgende bakschema aangehouden: 15min op 140, 15min 150, 15min op 160 (hetelucht) toen was hij gaar.

Bobbels op de bovenkant en de randjes/bovenste laagjes waren letterlijk krokant gebakken.... Wat doe ik fout?
Alvast bedankt!

Glutenvrij bakken voor dochter met Coeliakie

2

Re: Maan-landschap en knapperige korstje

Ik denk dat je hem te heet hebt gebakken, of te hoog in je oven. Goed in het midden zetten. Als je ziet dat de bovenkant bruin begint te worden, kun je ook een stuk aluminium folie over de bovenkant leggen, dan wordt het niet bruiner. Ik bak grote maten trouwens altijd met een flower nail in het midden (of een heating core), dan gaart hij beter in het midden, en wordt hij aan de randen niet zo droog. Ik heb geen verstand van de basis biscuit, maar het lijkt alsof er grote luchtbellen inzitten. Als je de mix gebruikt had, zou ik denken dat je niet nagemixed hebt, maar dat hoef misschien niet bij het recept wat je gebruikt hebt.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Re: Maan-landschap en knapperige korstje

Dank je voor je reactie. Hier geen mix in huis, helaas zijn die nog niet glutenvrij. Maar dan nog, namixen wat is dat? En waarom doe je dat? Gaat dan niet alle lucht eruit?
Het biscuit heb ik zelfs helemaal laag in de oven gezet. Ik denk dat ik eens mijn oventemperatuur moet gaan controleren. Dat van de aluminiumfolie ga ik in ieder geval onthouden.

Glutenvrij bakken voor dochter met Coeliakie