101

Re: Cricut cake tips

dank jullie wel dames! Ik zal hem ook aanschaffen.

102

nou ook het hele weekend bezig geweest met scal maar wat is dat leuk zeg !! ik kreeg er echt lol in en super duidelijk ..
ik ben wel wat andere teken programma's gewent maar die zijn een stukkie lastiger in om gang hoor !!
ik heb al heel wat mooie fonts op mijn computer staan dus nu kan ik een taarte in een leuk logo doen er het zelfde logo op het keukenschort borduren !!! hahahaha helemaal geweldig

maar ik heb nog een vraagje welke sites zijn makkelijk om je svg 's te downloaden ....
en hoe hebben jullie je bieb in gericht ....welke hoofdmappen hebben jullie en hoe slaan jullie bijvoorbeeld 3 lagen  op?
ben k eigenlijk wel duidelijk??
nou ja anders hoor ik het wel !!!

o ja en als je scal 2 hebt moet je dan nog dingen met inktscape doen of is dat niet meer nodig want anders moet ik die ook nog ff downloaden ...

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

103

Ik heb VGEdit op mijn pc staan en daarmee kan je een willekeurig plaatje van internet omzetten in een svg file. Ik vind 't erg handig.

104

jink schreef:

nou ook het hele weekend bezig geweest met scal maar wat is dat leuk zeg !! ik kreeg er echt lol in en super duidelijk ..
ik ben wel wat andere teken programma's gewent maar die zijn een stukkie lastiger in om gang hoor !!
ik heb al heel wat mooie fonts op mijn computer staan dus nu kan ik een taarte in een leuk logo doen er het zelfde logo op het keukenschort borduren !!! hahahaha helemaal geweldig

maar ik heb nog een vraagje welke sites zijn makkelijk om je svg 's te downloaden ....
en hoe hebben jullie je bieb in gericht ....welke hoofdmappen hebben jullie en hoe slaan jullie bijvoorbeeld 3 lagen  op?
ben k eigenlijk wel duidelijk??
nou ja anders hoor ik het wel !!!

o ja en als je scal 2 hebt moet je dan nog dingen met inktscape doen of is dat niet meer nodig want anders moet ik die ook nog ff downloaden ...

Huh bieb :s

Heb nog geen idee. Moet eerst een keertje proberen een normaal uit die cricut te krijgen.

105

Heb je ook Scal Lib it Up gedownload?

106

Ik verkoop mijn cricut..hij staat bij vraag en aanbod  ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

107

nicole th schreef:

Nou ja, geintje toch zeker? Jij was er toch best handig mee?? :/

108

smollebulle schreef:
nicole th schreef:

Vind jij...nee ik kan er echt geen vriendje mee worden en hij staat er maar te staan ...zonde....dan maar door verkopen aan iemand die hem gebruiken kan  :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

109

nicole th schreef:
smollebulle schreef:
nicole th schreef:

Vind jij...nee ik kan er echt geen vriendje mee worden en hij staat er maar te staan ...zonde....dan maar door verkopen aan iemand die hem gebruiken kan  :Y

Jammer hoor. Maar inderdaad, als je hem toch niet gebruikt....

Ik worstel er ook nog mee. Valt allemaal flink tegen maar ik rust niet voordat ik dat etter onder de knie heb  :lol: En met etter bedoel ik heel liefdevol mijn cricut.

110

wie kan mij helpen, ik heb scal gekocht en gedownload. Maar hoe kan ik hem nu gebruiken?

111

Lotjepuk schreef:

wie kan mij helpen, ik heb scal gekocht en gedownload. Maar hoe kan ik hem nu gebruiken?

dat is nog best pittig eerst moet je je cricut firmware  aan passen
dan je usb poorten installeren en dan kan je aan de slag ..kijk even onder het laaste kopje van de balk in scal daar staat   help daar staat het allemaal in ...

112

Ik heb hier ook nog wat tips gevonden voor het gebruik van Scal: http://www.svgcuts.com/blog/category/tutorials/

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

113

jink schreef:
Lotjepuk schreef:

dan je usb poorten installeren en dan kan je aan de slag ..kijk even onder het laaste kopje van de balk in scal daar staat   help daar staat het allemaal in ...

Firmware aanpassen?? Heb 'm hier gewoon  geinstalleerd. Je moet alleen wel in SCAL aangeven welke firmware je hebt. (ik neem ff aan dat je een cc hebt)

114

angelz schreef:
jink schreef:
Lotjepuk schreef:

Firmware aanpassen?? Heb 'm hier gewoon  geinstalleerd. Je moet alleen wel in SCAL aangeven welke firmware je hebt. (ik neem ff aan dat je een cc hebt)

:Y

115

o nou ik moest eerst up graden maar ik heb ook de cricut mini

116

jink schreef:

o nou ik moest eerst up graden maar ik heb ook de cricut mini

:think: Zou dat uitmaken?

117

ja want de mini is een versie 1.50  en de scal werkt met 1,51  en daarboven :Y dus dat werkte hier eerst niet

118

jink schreef:

ja want de mini is een versie 1.50  en de scal werkt met 1,51  en daarboven :Y dus dat werkte hier eerst niet

Ohhh op de ehhhh.... "gewone" zit  versie 2.3 vandaar. :D

119

jink schreef:

Hoe heb je dat opgelost?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

120

jink schreef:

Beste Jink,
Zou jij mij kunnen vertellen hoe je dat hebt gedaan? Ik ben nl ook bezig geweest om mijn gloednieuwe cricut cake mini te updaten, zodat ik met SCAL 2 aan de slag kan, maar nu is mijn scherm helemaal naar de galemieze.... Ik kan niks meer lezen  :s , ik kan wel janken dat ik die update heb geprobeerd.... Hoop dat je mij kunt helpen!

121

Ik ga binnenkort een cricut kopen dus zal ik maar snel even scal kopen voordat ie het straks niet meer doet. Kopen jullie die met of zonder dvd bij scrappingtable? Zijn er evt ook andere sites waar je hem kunt kopen?

122

ik wil de scal ook kopen maar ik heb als het goed is binnenkort de gewone cricut cake (de grote) waar kan ik het het beste kopen?

123

Wat fijn al die tips hier want ik heb hem ook maandag binnen gekregen en heb fondant en marsepein geprobeerd maar mislukte alletwee.
Handig om te weten dat je het eerst even in de vriezer kunt doen.
Bedankt voor die handige tips.

124

Ik heb hem ook nog maar net, bij mij is het goed gelukt met de extra witte pettinice fondant. Deze had ik roze gekleurd, toen uitgerold en toen nog nagerold op de cricutmat, daarna nog even de smoother erover heen gehaald en een paar uur laten liggen (hij werd wat droger en harder), de cricut ging er toen geweldig goed doorheen! Zonder rafelende randjes!

125

Ik heb hem ook nog maar net, bij mij is het goed gelukt met de extra witte pettinice fondant. Deze had ik roze gekleurd, toen uitgerold en toen nog nagerold op de cricutmat, daarna nog even de smoother erover heen gehaald en een paar uur laten liggen (hij werd wat droger en harder), de cricut ging er toen geweldig goed doorheen! Zonder rafelende randjes!