76

Re: Cricut cake tips

Kun je ook plaatjes van internet downloaden en uitsnijden?
Of zit je vast aan de plaatjes van de cartridges?

77

is het ook mogelijk om de inches in cm te wijzigen??

78

Xara schreef:

Kun je ook plaatjes van internet downloaden en uitsnijden?
Of zit je vast aan de plaatjes van de cartridges?

Als je een programma als bv SCAL koopt voor ca. 35 euro kan je alle plaatjes, lettertypes van internet halen en heb je alleen maar 1 basiscartridge nodig. Er moet een cartridge inzitten anders kan de cricut niet met je pc communiceren.

79

corina schreef:

Jep, moet je bij instellingen kijken op je cricut. Rechtsonder het display zie je de knop 'settings'. Met de 'cursor' toesten kan je scrollen in het menu en aanpassingen doen.

80

Annekehil schreef:
corina schreef:

Jep, moet je bij instellingen kijken op je cricut. Rechtsonder het display zie je de knop 'settings'. Met de 'cursor' toesten kan je scrollen in het menu en aanpassingen doen.

Dank je, had niet in de gaten dat je met de cursor verder kon in het menu :o  hoezo blonT.

Nu nog vriendjes proberen te worden met de scal, iemand nog tips en trucs daarvoor :)

81

Even een vraagje.In dat basisapakket van SCAL zitten daarin alle afbeeldingen van alle cartridges die te koop zijn bij circuitmachine?

Bij de elegantcakes zitten namelijke mooi scrolls tussen.

82

Lientje schreef:

Even een vraagje.In dat basisapakket van SCAL zitten daarin alle afbeeldingen van alle cartridges die te koop zijn bij circuitmachine?

Er staan wel veel leuke afbeeldingen op,maar niet dezelfde als op de cartigdes volgens mij

83 Laatst bewerkt door Annekehil (24-03-2011 09:49)

corina schreef:
Lientje schreef:

Er staan wel veel leuke afbeeldingen op,maar niet dezelfde als op de cartigdes volgens mij

Klopt. Scal is enkel een programma met een aantal basis afbeeldingen. Het leuke is dat je (bijna) elk plaatje van internet kunt plukken en uit kan snijden. Dus ook mooie damast designs. Mijns inziens heb je naast de basis cartridge die je nodig hebt om je cricut te laten werken, geen andere meer nodig....

84

ik heb even een vraagje mijn mannetje zei gister leuk toch dan koop je er toch 1!!!
zit te twijfelen tussen de mini en de grote broer !!

wat vinden jullie doe je veel met grote afbeeldingen of is 15 bij 30 echt groot genoeg ...

dan nog een vraag dat scal is dat echt zo simpel ?
ik ook graag van jullie weten in wat voor een bestand die het zet  ik heb namelijk een bieb aaan design s voor de borduurmachine ....en ik ontwerp ook mijn eigen dingen  daarvoor
maar daar ben ik maar een jaar geirriteert  achter de computer te zitten er toch achter gekomen dat ik nog meer programma's nodig had om verder te kunnen
want als het echt simpel is dan wordt puzzelen echt een leuke bezigheid!!

ik weet niet of ik  nog  heel lang kan wachten ..dit is weer zo iets waar ik helemaal mezelf in kan verliezen ...

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

85

niemand een tip voor mij??? :nooo

86

niemand een tip voor mij??? :nooo

87

jink schreef:

ik heb even een vraagje mijn mannetje zei gister leuk toch dan koop je er toch 1!!!
zit te twijfelen tussen de mini en de grote broer !!

wat vinden jullie doe je veel met grote afbeeldingen of is 15 bij 30 echt groot genoeg ...

dan nog een vraag dat scal is dat echt zo simpel ?
ik ook graag van jullie weten in wat voor een bestand die het zet  ik heb namelijk een bieb aaan design s voor de borduurmachine ....en ik ontwerp ook mijn eigen dingen  daarvoor
maar daar ben ik maar een jaar geirriteert  achter de computer te zitten er toch achter gekomen dat ik nog meer programma's nodig had om verder te kunnen
want als het echt simpel is dan wordt puzzelen echt een leuke bezigheid!!

ik weet niet of ik  nog  heel lang kan wachten ..dit is weer zo iets waar ik helemaal mezelf in kan verliezen ...

Het is natuurlijk heel persoonlijk of je kiest voor de grote of de kleine maar ik vind de grote errug handig  :Y  Je kunt er ook lange borders mee uitsnijden dus minder 'plakwerk'.

Met 1 basiscartrigde en scal kom je echt oneindig ver en heb je verder niets meer nodig. Ik pluk elke afbeelding van internet of mijn eigen pc.

Heb geen idee naar welke bestanden hij het omzet. Weet wel dat je echt elke bestand kunt importeren. Je mag anders wel iets naar me toe mailen. Dan probeer ik het wel uit....

88

nou ik moet zeggen dat mijn man gewoon de mini geboelde en aan gezien ik een hobbybob ben is dat wel leuk om mee te beginnen ....

ik ben gelukkig heel bedreven in  tekenen op de computer dus ik denk zelf dat het heel erg gaat lukken maar omdat ik van uit de borduurwereld nog het 1 en ander moet aan schaffen dacht ik eerst ff informeren .

ik heb alleen nog nooit met paypal betaald dus moet ff kijken of dat nog daat ..ik geloof dat mijn man niet eens meer weet wat de pincodes zijn van de creditcards....

ik heb dus de mini zaterdag besteld bij tarlette

89

Ha, ha. Dat zei ik al  ;)  het is heel persoonlijk waar je mee wil beginnen. Als je uiteindelijk toch voor een grote wil gaat, kan je deze denk ik zo weer doorverkopen  O-)

Suc6  :thumb:

90

precies dat was mijn gedachte ook ..k denk zef dat het ook snel zal gebeuren maar ik ga dit eerst eens uit proberen ....volgende op het lijstje is een food printer

91

jink schreef:

precies dat was mijn gedachte ook ..k denk zef dat het ook snel zal gebeuren maar ik ga dit eerst eens uit proberen ....volgende op het lijstje is een food printer

Hoe herkenbaar. Het is ook allemaal te leuk en te handig. En je krijgt er zoveel moeglijkheden bij!

92

Dames, mag ik een domme vraag of twee stellen??

Zo niet, nu staan ze er toch  :D  :

Wat voor mat zit er bij de Cricut, welk materiaal en hoe dik is ie??
Hoe plak je je fondant/ gumpaste/ sheet vast.

Ik heb namelijk een Silhouette, nog de eerste versie en dat ding vangt vooral stof.
Ik weet zeker dat ik er ook fondant of gumpaste mee kan snijden
Ik heb er een zelfklevend matje bij voor papier, heb nog een oude liggen die plakt vast niet meer, zou ik voor de maat en de dikte kunnen omdraaien.

Ik denk eraan om eens te gaan experimenteren :D

93

zou ik zeker doen ....na het afstoffen natuurlijk  :lol:

94

gisteren ff zitten freubelen met mijn cricut en scal, dit is het resultaat geworden.

PunBB bbcode test

Vanaf vandaag 04-03-2012 is onze winkel met fondant en bakmixen open in venlo, met zeer scherpe prijzen. Open van do en vr 12.00-17.3 en za 10.00-17.00.

95

leuk hoor ik moet toch echt even dat scal downloaden !!

een tip, koop scal. Ik heb het ook gedownload ging prima. Ineens was het verdwenen van mijn computer. Bij de poging opnieuw te installeren een virus mee gehaald (en ik heb een betaald mc Afee op mijn computer draaien) en dat koste me mijn harde schijf (inclusief inhoud). Ben dus heel veel van mijn bestanden kwijt en nieuwe harde schijf gekocht. Voor die 40€ had ik het meteen moeten kopen (wat ik nu dus wel gedaan heb)

97

yvonske schreef:

gisteren ff zitten freubelen met mijn cricut en scal, dit is het resultaat geworden.

PunBB bbcode test

:thumb: Heel gaaf. Ik heb en de cricut en scal maar moet nog aan de probeer.

98

Is het handig om met cd te kopen of zonder? En is het nergens in nl te koop?Hoelang duurt het voordat je het binnen hebt. Ik zie nu op de site van scrappingtable version 2,0 wie heeft deze en is die goed.

99

Ik heb online bij scrappingtable versie 2.0 gekocht. Gewoon gedownload vanaf de site. Is net zo makkelijk, kun je meteen aan de slag. Als je de zipfil download en vervolgens op een cd brand heb je heb je hem altijd bij de hand mocht je hem nodig hebben.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

100

heb ook 2.0 gekocht en gedownload. Je krijgt een link en die mag je 9x downloaden dus je kan hem zelf op cd of iets anders zetten of gewoon opnieuw downloaden als je wilt

vind 2.0 veel fijner dan versie 1, daar hoef je namelijk niet eerst een scal bestand te maken