1

Onderwerp: Lucht langs de randen rondom...

Tja hoe moet je het uitleggen..
als mijn taart uit de oven komt heeft(rond) de taart altijd lucht rondom de rand, snap je? Dus de taart is gewoon goed gerezen alleen rondom bovenste rand is lucht. Dit is erg moeilijk met vullen en afsmeren want dat gaat stuk. wie kent dit probleem en wat doe ik verkeerd??

2

Re: Lucht langs de randen rondom...

Als je het biscuit omdraait: onderkant wordt bovenkant, dan heb je hier toch geen last meer van?

3

Werk je met de bakspray? Ik had dat nl. ook weleens en bij mij kwam het door de bakspray. Nu spray ik de bakpan wat eerder in, zet 'm op z'n kop en vlak voordat ik het beslag er in doe haal ik nog even een keukenpapiertje langs de rand. Nu heb ik er bijna nooit geen last meer van.

groetjes el

4

hihihi ik dacht Karin09 schreef :)

gr lon

5

Ik snap wat je bedoeld, in de onderkant van je bakvorm ontstaat lucht..of begrijp ik je dan verkeerd? Anyhoe..misschien heeft het met invetten te maken. Ik gebruik bakspray en vervolgens ga ik er met een bakpapiertje langs om het overtollige 'vet' weg te halen en dan heb je dat niet..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

6

Ik vet 'm in met bakboter maar idd goed vet en ook echt helemaal. Dus miss teveel?? Volgende taart vet ik 'm heel lichtjes in en nog met een keukenpapiertje navegen, probeer ik dat eens.
Bedankt dames voor de snelle reacties!!! :thumb:

7

Hier staan ook wat tips:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=124239

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

bedankt miss pebble!

9

ik heb dat dus ook, maar alleen als ik de diepe pannen gebruik van 10 cm, als ik me gewone bakvormen gebruik heb ik het niet en ik doe niets anders dan normaal???

Alles goed???? nee 3 fout

10

ik heb nu afgelopen weekend weer gebakken en t overtollige vet weggeveegt met keukenpapier en... geen luchtrandjes meer!!!
Bedankt voor jullie tips! :thumb:

11

Na al héél veel taarten met luchtbellen gebakken te hebben toch maar (weer) eens opzoek gegaan naar een oplossing en gelukkig op deze pagina terecht gekomen.
Na de vele voorgaande tips had ik niet het idee dat het deze keer wel zou helpen, maar ach.... toch maar het overtollig vet met wat keukenpapier wegvegen en HET WERKT!
Wat een geweldige supertip en ik ben degene die dit heeft uitgevonden dan ook zeer dankbaar.
Eindelijk een taart zonder vervelende bellen aan de rand, dus eindelijk een mooie strakke afwerking zonder een stuk cake weg te moeten snijden.

12 Laatst bewerkt door Helen56 (21-10-2012 21:55)

:)