1

Onderwerp: taartkarton plakt aan taart

Hoi,

Ik heb even een vraagje: Als ik een stapeltaart maak, gebruik ik altijd twee taartkartonnetjes tussen twee lagen. Alleen nu plakt het onderste taartkartonnetje altijd heel erg vast aan die taart eronder, waardoor ik alle marsepein van de taart aftrek.
Heeft iemand tips hoe ik het anders kan doen? Ik vond het zo zonde van de taart als dat gebeurt.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Bedankt!

Groetjes,
Sarah

Re: taartkarton plakt aan taart

2 taartkartons op elkaar plakken.. met de vetvrije kant naar buiten toe.
zo gaat het al veel makkelijker!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

3

Hoi Rianne,

Bedankt voor je reactie. Ik doe wel altijd ee vetvrije (witte) kant naar buiten toe, maar ik plak ze nooit aan elkaar. Dat zal ik dan wel eens proberen. Plak je die met icing aan elkaar?
En gebruik ik dan wel de goede kartons? Ik gebruik die witte. Of moet ik dan van die gouden gebruiken?

Groetjes,
Sarah

ik gebruik zelf altijd 2 witte vetvrije taartkartons, de plak ik aan elkaar.. inderdaad met icing.
en dat gaat eigenlijk altijd goed..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

Ik plak ook 2 kartonnetjes aan elkaar. Witte kant naar buiten, grijze kant tegen elkaar geplakt (gewoon stukje dubbelzijdig tape). Maar ik leg altijd nog een stukje bakpapier tussen de onderste taart en de kartonnetjes. Beetje botercreme erop zodat het bakpapiertje en kartonnetjes tegen elkaar aan plakken.
Zo kan je makkelijk de bovenste taart er vanaf halen en dan voorzichtig het bakpapiertje van de onderste taart pielen. Nooit last gehad :thumb: