1

Onderwerp: Alternatieven voor Heating Core gezocht

Hallo iedereen,

Ik MOET morgen een grote taart bakken en heb gisteren mijn nieuwe taartvorm van 33x33 cm ontvangen. Nu ben ik alleen vergeten om een heating core mee te bestellen :o . Errug slim. :nooo
Heeft iemand ervaring met het bakken van deze afmetingen en is een heating core een absoluut vereiste ??
Zou je de taart bijvoorbeeld ook langer kunnen bakken op een lager aantal graden ? :/
Of heeft iemand een goed alternatief voor de heating core ? Ik heb in het verleden wel een een grote metalen bout als core gebruikt, maar dat was eigenlijk ook geen succes... :o

Ik hoor graag jullie reacties !

Je eigen taart is goud waard :-)

2

Re: Alternatieven voor Heating Core gezocht

Een metalen flower pick gebruiken, ondersteboven in het midden leggen en dan de vorm vullen met beslag. Wel ook even invetten trouwens. Zou toch wel een beetje moeten helpen lijkt me. En evt. van de natte strips erlangs? Dat heb ik nog nooit geprobeerd...

3

Uhm, natte strips ??? Help me even.... :rolleyes:

Normaliter pak ik een vorm, stop er beslag in en bakken maar. Heb nog nooit na hoeven te denken over het midden gaar krijgen hihi :D

4

Van die bake even strips, maar of dat ook effect heeft op het midden weet ik niet zeker

5

O eigenlijk nooit problemen mee gehad! Mn ouders hebben uit Duitsland een bakblik meegenomen van 40x40 en hoeft nooit een heating core in het midden te leggen, hij is altijd gelijkmatig gaar  :think:

Trotse mama van Iris en Milan, en wonder nr 3 onderweg <3

6

ik heb van die metalen "saté/BBQ"prikkers, mijn man heeft er 1 na het oog omgebogen en toen afgeknipt. Ik plak hem met een stuk bakpapier vast op de bodem en dat werkt goed.

Groetjes, Dorothea.

7

Nu ik het zo lees: ik ben de -zeer gelukkige- bezitter van een silverwood multisize en toen ik 'm op de grootste stand gebruikte (30x30) heb ik ook geen heatingcore gebruikt! Was prima gaar!

Ik kwam bij tip topic uit omdat ik een wondermold heb zonder heatingcore. Ik heb al gelezen dat ook die zonder moet kunnen. Maar dat moet ik nog even testen  :P

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Dot schreef:

ik heb van die metalen "saté/BBQ"prikkers, mijn man heeft er 1 na het oog omgebogen en toen afgeknipt. Ik plak hem met een stuk bakpapier vast op de bodem en dat werkt goed.

Daar zat ik ook al aan te denken dus dat kan ik nog eens proberen !
Maar de reacties dat ze zonder heating core bakken geeft de burger ook moed. :)  dus ik trek mijn stoute schoenen eens aan ( die zitten nog lekker ook ! ) en ga eerst eens proberen zonder core.
En als dat niet lukt, dan probeer ik die sateprikkers eens.

En ja, binnenkort toch maar eens een core bestellen.... :Y

9

Ik bak grotere vormen (eigenlijk al vanaf 25 cm) altijd met de Wilton bake even strips. Het werkt perfect  :Y  Ik heb altijd vlakke kapsels en natuurlijk zijn ze ook gaar  :D

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties