Onderwerp: rol stempels Xenos
Ik heb dus ook de rolstempels gekocht,
maar het werkt niet
Ik krijg geen goede afdruk of het blijft plakken en kapot getrokken .....
Hoe moet je die dingen gebruiken???
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » rol stempels Xenos
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb dus ook de rolstempels gekocht,
maar het werkt niet
Ik krijg geen goede afdruk of het blijft plakken en kapot getrokken .....
Hoe moet je die dingen gebruiken???
Heb je al geprobeerd de stempels in te wrijven met een beetje crisco?
nee wel met een beetje suikersbakkerpoeder.
Plakken deed het bij mij totaal niet, heb ontzettend hard gedrukt maar de afdruk werd idd helemaal niet mooi. Heb ze maar weer terug in de kast gelegd en niet meer aangekeken.
De dunste roller deed het bij mij overigens wel nog het beste.
Heb je fondant gebruikt of marsepein? Misschien ligt het aan de "stugheid" van het materiaal waar je de afdruk in wilt maken?
Ik gebruik zelf MMF en dan gaat het bij mij goed met de afdruk, de bredere rollers gaan wel wat lastiger om daar een gelijkmatige print in te maken.
Ik heb het tot nu toe alleen met marsepein geprobeerd, zal de volgende keer eens met fondant proberen.
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb de roller ook en gebruikt op fondant en kreeg wel mooi motief. Moet wel zeggen dat ik dit niet in 1 keer had, heb het wel een paar keer achter elkaar gedaan. Heb de roller ook eerst met crisco ingesmeerd.
Succes.
Ik en mijn man hebben pas een verjaardagstaart gemaakt en voor de bovenkant hebben we ook de rollers gebruikt en het zag er prachtig uit. Wij gebruikten toen fondant en verder geen crisco of iets dergelijks. We waren zeer tevreden en natuurlijk helemaal voor dat prijsje.
Misschien maakt inderdaad het fondant verschil.
Groetjes
hoi, ik heb ze ook gekocht, ik een beetje crisco in mijn handpalm, en wrijf het over de roller heen. ik gebruik fondant. op marsepein plakt hij alsnog. alleen de houder was niet zo stevig,ging kapot.
ik heb het net hoe je autoband doet rollen, zo gebruik ik hem dan
gaat prima.en daarna doe ik ze dusten. dan zie je de fig ook beter.
succes
Had je de marsepein misschien net gekleurd voordat je de roller er over heen ging rollen? Ik vind de marsepein als het net gekleurd is erg plakkerig en laat het vaak even liggen....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » rol stempels Xenos