1

Onderwerp: onderaan de taart...lukt nooit echt goed...

Hallo Iedereen,

ik heb gisteren weer eens een taartje gemaakt...en ben hier tevreden over...maar (er is altijd een maar), de rand onderaan de taart krijg ik nooit echt goed of netjes ... hebben jullie tips om dit evt. te camoufleren? en is zo'n draaitafel voor taarten nou echt zo handig? of is dat schijn?

gr. Cat

bakthuys.blogspot.com

Re: onderaan de taart...lukt nooit echt goed...

je kunt een randje aan de onderkant doen.
bijvoorbeeld met de pearlmold.

En een draaitafel is heeeeeel handig!!! :Y

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Ik maak nooit meer een taart zonder draaiplateau!!!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

4

Ik ook niet, te handig en bij de Ikea niet duur.
Onderaan een randje van fondant of marsepein in dezelfde of contrasterende kleur of een gedraaid randje of een klein vlechtje. Steentjes van fondant, bloemetjes. Of pareltjes, leef je uit.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

5

geweldig, dank jullie wel...draaiplank bij ikea? die moet ik onthouden...

thnx!!!

bakthuys.blogspot.com

6

het ligt ook aan de manier dat je je mesje houdt bij het afsnijden. Ff verkeerd en hup daar gaat je onderkant.
Verder vinden wij dat als je goed afsmeerd het stukken beter gaat.
enne die draaiplank van de ikea, die is top !!!

7

moet je 't mesje dan naar binnen toe houden (schuin naar de taart toe...of schuin van de taart weg...of recht om laag?)

goed afsmeren...vind toch dat ik dat redelijk goed doe....er zitten nauwelijks bultjes in de fondant...(al is de taart soms wel wat scheef...beetje topsy turvy idee)

bakthuys.blogspot.com

8

Bij mij lukt het wel netjes door de combi draaiplateau en scherpe pizzasnijder. Maar ondanks de nette rand vind ik een sierrandje de taart 2x zo mooi maken.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

9

ip kun je alles erop plakken, bloemen, parels, randje wat jij wilt. Soms kan dat alleen niet omdat het niet in het ontwerp van de taart past.

Las ergens een tip van iemand die de taart omdraaid.

Vond het wat eng om te doen maar werkt wel echt. Dat doe je als de taart bekleed is en voor het decoreren. Eerst het ergste overschot verwijderen, anders heb je van die grote lappen.
Tegen het plakken leg je wat bakpapier bovenop de taart, daarboven op leg je een snijplank/dienblad/plat bord oid. Dan draai je het geheel onderste boven.
Dan kun je met een mesje in een 90 graden hoek t.o.v. de taart het overschot netjes afsnijden. Bij het snijden beweeg je het mes altijd naar het midden van de taart (dus niet naar buiten trekken), dan krijg je het mooiste resultaat.
Vervolgens geheel weer omdraaien op je taartboard/karton.

hoop dat je het snapt.

10

lijkt me duidelijk ;) anders trek je natuurlijk die fondant/marsepein weer los. is de moeite waard om te proberen dacht ik zo :D.

thnx!!

bakthuys.blogspot.com

11

lijkt me duidelijk ;) anders trek je natuurlijk die fondant/marsepein weer los. is de moeite waard om te proberen dacht ik zo :D.

thnx!!

bakthuys.blogspot.com

12

Optillen en omdraaien is wel een risico  :Y
Wat je ook kunt doen is de taart aan de onderkant optillen en met het mesje diagonaal langs de onderkant van de taart wegsnijden..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Ik zeg: draaiplateau en pizzasnijder  :Y

Life is what you bake it.

14 Laatst bewerkt door @ppeltje (31-01-2011 17:25)

Op internet zie ik ook wel dat ze de taart op een blik oid zetten, dat kleiner is qua diameter dan de taart, en dan met een mes langs de rand gaan om het overtollige weg te snijden. Misschien is dat nog een optie om te proberen? Heb het zelf echter nog niet zo geprbeerd.

De scherpe pizzasnijder is voor mij ook onmisbaar in deze hoor!
Ik vind het draaiplateau vooral handig bij het decoreren.  ;)

Dat is toch een TAART waard!