1

Onderwerp: Wordt dit niet te zoet?

Daar ben ik weer. Druk aan het brainstormen over de taart voor mijn vriendin en dochtertje. Heb het even nagevraagd wat allemaal wel en niet kan. Geen melk ook geen sporen. Niet teveel soja maar mag wel iets in zitten. Verder kan haar dochter nog weinig fruit e.d. verdragen. Het moet allemaal langzaam opgebouwd worden dus lijkt me fruit in de taart geen optie. Wil graag veilig spelen en heb het volgende bedacht.
Gele room en chocoladebotercreme. Heb hier ergens gelezen dat de AH koemelkvrije chocolade had???  :s
Een erg originele combie is het niet maar dat maakt niet uit. Nu ben ik alleen te bang dat het gauw te zoet wordt. Er zit niets geen frissigheid bij en ik gebruik mmf dus ook mierzoet.
Zijn er eventueel andere combies? Peer kan ze ook verdragen weet ik maar verder nog heel weinig. Tips zijn welkom.
Sorry voor al die vragen.  :o Ik ben echt niet thuis in allergien en ben zo bang dat de verjaardag een fiasco wordt omdat er iets verkeerds in de taart zat.
Alvast heel hartelijk bedankt!!

2

Re: Wordt dit niet te zoet?

Is er niet iets van een toetje dat ze al mag hebben? Dan kun je dat misschien als vulling gebruiken. peer en gele room klinkt niet verkeerd trouwens en ook in combi met chocolade lijkt me dat wel lekker...

3

Peer en chocolade lijkt me erg lekker hoor!

4

Klassieke combinatie peer met chocolade....

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5 Laatst bewerkt door Maik (30-01-2011 16:25)

Stom van me! Heb nooit aan de peer erbij gedacht. Inderdaad wel lekker peer en chocolade. Zou ik dan de gele room achterwege kunnen laten of voor de smeuigheid er maar bij doen. Weet alleen niet zo goed hoe de peer te maken. Handpeer of stoofpeer? Koken en dan pureren en dan gelatine erdoor doen en een beetje citroensap om de kleur mooi te houden? Of wordt dit toch erg bruin? Iedereen bedankt voor het wakker schudden :o

6

Als je het jezelf makkelijk wil maken, neem je gewoon peren op siroop uit blik.
Banketbakkersroom zou ik dan weglaten. Gewoon een laagje chocolade en daar dan de uitgelekte peertjes erop.

7

Had zelf het idee dat dat dan te nat zou zijn. Maar kan dus wel. Zal het onthouden. Bedankt voor de tip!!

8

Wel de peertjes goed laten uitlekken!