1

Onderwerp: smelt marsepein (decoratie) op ganache?

Ik heb voor morgen een kindertaart in de bestelling. Op verzoek wordt deze taart bekleed met ganache en gedecoreerd met marsepein (orka's gepuzzeld). De taart maak ik morgen in de namiddag en wordt zondag pas aangesneden.

Nu vraag ik mij af of ik de orka's van marsepein zo op de ganache kan leggen (heeeel voorzichtig) of dat ik eerst een paar kleine toefjes botercrème moet spuiten op de plaatsen waar de orka's terecht komen.

M.a.w. smelt marsepein op ganache?  :think:

2

Re: smelt marsepein (decoratie) op ganache?

zou ik ook graag willen weten :-)
en ook of je de gehele taart kan bekleden met rolfondant over ganache? :think:

3

Ik heb laatst voor het eerst ook een taart met ganache gemaakt. De marsepein decoraties heb ik er gewoon op gedaan door het marsepein een KLEIN beetje vochtig te maken. Het bleef prima zitten en er ging niks smelten! Je moet er wel rekening meehouden dat je de decoratie in 1 keer goed plaats. Als je hem weer wilt verwijderen gaat de ganache kapot.

ja hoor kan prima :Y je kunt ook met ganache afsmeren :Y wel een andere verhouding dan de in de recepten staande 1:1 verhouding. de andere verhouding is te vinden via de zoekfunctie

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Katja74 schreef:

M.a.w. smelt marsepein op ganache?  :think:

Bedankt voor de reacties.

Moet zeggen dat het decoreren mij heel erg is meegevallen. De ganache was goed droog alvorens ik de decoraties van marsepein erop heb gelegd. Eén minpuntje blijft: gelijk goed neerleggen anders is de ganachelaag beschadigd.