1

Onderwerp: geheim

Vandaag vroeg de juf van mn jongste (kleuterklas groep 1/2) me om een gunst.

Een aantal kinderen uit de klas krijgt een "geheimen doosje" mee. hierin moeten ze een geheim mee nemen. (het is het thema van de kinderboeken week)

HEt geheim kan dus een verhaaltje zijn, of iets met geheimschrift, een soort speurocht., nou ja..het was aan moeders om er iets van te maken.

NU zit ik te denken om het uiteindelijke geheim maar een "boektaart" te maken. Maar dan...

Mocht iemand dit warrige verhaal zien als inspiratiebron...spui ideeen....
Snap je niet veel van dit verhaal....dan kan ik je een hand geven, want ik snap er ook niet veel van...LOL

Ik denk nog wel even verder..ik heb nog een paar dagen.

Erika

2

Re: geheim

Ik begrijp dat je een boektaart wil maken. Dat haal ik in ieder geval uit je verhaal... :) Ik zou dan dus eenboek maken.
Rechthoekige taartvorm. Uitsnijden als openliggend boek en dan bekleden. Ik zie het helemaal voor me, ik hoop jij ook! :)

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

Maar past een boektaart in een geheimendoosje, of snap ik het niet? :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

als het een taart wordt, wordt het dus een boek. en inderdaad een opengeslagen boek Teiget, maar in bakblik in de vorm van , dus ik hoef niks open te snijden etc.

In het doosje zelf hoeft niet perse de taart te passen, daar mag ook een geheimschriftje, speurtochtje, of schatkaartje ofzo in.

Maar ik weet nog steeds niet helemaal precies wat de bedoeling is, dus ik zal de juf nog wel es uithoren.

5

Marianne schreef:

Maar past een boektaart in een geheimendoosje, of snap ik het niet? :P

Haha dat dacht ik ook al Marianne :lol:

Maar ik snap het ook niet helemaal, misschien had je de juf om opheldering kunnen vragen :D ?

Moet jij nou voor 1 doosje een geheim verzinnen???
Dan kan je natuurlijk een speurtocht doen die bij de taart uitkomt (wel zonde als ze het niet kunnen vinden ;))

Maar is dat niet zielig voor de kinderen die een doosje hadden met iets stoms er in? (hoera, een kraaltje ;))
Of kan je dan cupcakes met een boekje erop maken en aan alle kinderen geven, maar ja, dan is het geheime er wel een beetje af natuurlijk (behalve dat jij ze in het geheim hebt gemaakt, haha) :)

Nou ja, ik snap er ook niets van hoor, ik l*l gewoon slap met je mee, ok? :D

Mijn website: Presentaart

6

tja..nou..kijk..dat is dus mijn probleem ook.
Ik ga de juf uiteraard nog wel even om opheldering vragen, ze vroeg me tussen de middag, toen er dus eigenljk geen tijd was, of ik het wilde doen ......
EN het hoe of wat, daar kon ik dan nog over nadenken.

Vandaar....

Ik laat nog wel weten hoe het gaat.

Overigens is het niet zo dat er 1 kind 1 doosje krijgt, en dus de taart of beloning.
het is een "geh

7

Lijkt me wel een leuk idee, bij mijn dochetr op school zijn ze ook met dit thema bezig en ik vroeg me al af, wat ze met geheim bedoelde hihihi

liefs mell

8

hahaha, mijn dochter kwam ook al thuis met een doosje met een geheim erin, snapte er niets van!?!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!