1

Onderwerp: Kan dit zo?

Hallo allemaal

De 1e taart is op en ik vond hem het lekkerste 2 dagen na de verjaardag.
Nu wil ik graag voor een vriendin een bedanktaart maken.
Nu dacht ik aan bokkepootjes vulling gemengd met banketbakkersroom in 1 laag en in de 2e laag aardbeienjam.
Zou dit lekker zijn?
Kan ik hem dan ook invriezen? Ik weet nog niet wanneer ze thuis is maar wil hem dan graag in voren maken.
Ik wil er ook graag iets van bloemen op maken. Maar hoe pak ik dat aan? Hij wordt bekleed met fondant. Wat heb ikvoor bloemen nodig...aan ingredienten en materialen als uitstekers en dergelijke?

2

Re: Kan dit zo?

Hoi,

Een erg leuk idee, om je vriendin zo te bedanken! Wat betreft het invriezen; ik doe dat (bijna) altijd dus dat kan zowiezo. Voor bloemen vind ik persoonlijk de pme-uitstekers het fijnste, die hebben ook een stempelafdruk in de uitsteker en is er in heel veel maten en modellen. ( kijk maar eens in de webshop van deleukstetaart!) Roosjes maak ik zelf, heel simpel eigenlijk: je steekt 5 rondjes uit die je iets over elkaar heen legt en dan rol je ze op. Dan in t midden doorsnijden en zo heb je al 2 roosjes. Beetje met je vingers modelleren, en met n parel maak je t helemaal af. Makkelijk, snel en in meerdere maten ook erg leuk.
Je zou eens bij de howto s kunnen kijken voor meer ideetjes!

Succes, groetjes Jose :Y

3

Mooi dan ga ik dit eens proberen. Ik wil  wel wat dingetjes gaan bestellen.
Ik hoop dat mijn vriendin het ook leuk vind. Ze vangt regelmatig onze hond  op en    wil er nooit iets voor hebben. Iets persoonlijks vind ik leuker als een bloemetje ofzo.

4

De smaakcombinatie klinkt goed, is wel veel in 1 taart.
alleen jam in een laag?  :/
Waarom niet de jam en bbr in 1 laag en de bokkepootjes apart?

5

Alle ideeen zijn welkom Ilonas!!
Denk je dat het te zwaar is?
Ik wil in ieder geval iets met banketbakkersroom want daar had ik een zak van staan.
Ik wilde jam idd in 1 laag doen. Maar wat mij betreft kan het ook zo wel.
Waarom stel je dit voor dan?
Ik ben nog nieuw in de bakkerswereld hoor sorry :o

6

Geeft nix hoor. Is ook een kwestie van smaak.
Persoonlijk vind ik alleen jam in een laag zo karig staan. Vandaar dat ik deze combi voorstelde.

Vindt de combi van bokkepootjes en jam erg lekker, jam geeft het iets frissigs.
Twijfel of ik de BBR er ook nog in zou doen, ben bang dat het teveel wordt. Dan springt niets er meer echt uit, snappie?

7

Ik snap m ja....Misschien dat ik dan toch iets anders erin moet doen.
Wil wel graag de banketbakkersroom erin doen maar kan eigenlijk verder niet echt iets vinden om erbij te doen.
Heb de zoekfunctie al wel gebruikt maar kom hier nog niet echt verder mee.

Heb jij nog een goed idee dan? Of zou ik dan alleen de bokkepootjes weg moeten laten zodat ik alleen bbr en jam heb?

8

Als je bbr gebruikt zou ik zeker iets met jam en/of fruchtjes doen voor de frisheid.
Je kunt ook zwitserseroom maken, bbr + slagroom 1:1, das ook lekker met vruchtjes (+ jam). Das ook erug lekker.