1

Onderwerp: Willen jullie even meedenken?

Hallo, ik mag voor 35 personen taart maken. Nu dacht ik 1 stapeltje te maken en 1 losse taart. Dit omdat ik nog niet eerder een stapeltaart heb gemaakt en het eerst eens met 2 lagen wil proberen ipv meteen 3 hoog te gaan. Ik heb 15cm, 20cm en 25 cm ronde bakblikken. Ik dacht een stapeltje van 25 en daarop 15 cm te maken en een 20 cm losse taart.
Wat zouden jullie doen? Ik vind 20/25 niet zo mooi met een kleine 15 cm er naast. Maar staat 25 cm met een 15 cm er op wel mooi?
Graag jullie mening.

Life is what you bake it.

2

Re: Willen jullie even meedenken?

Stapel je bakvormen eens op de kop op elkaar en de andere ernaast.................en dan heb je een idee hoe het eruit ziet........

Als ik mn bakblikken stapel dan kom ik dus op 15 cm op de 25. Ik vind dat mooi maar vraag de mening van de dames hier...
Ik vind 20 op 25 cm niet mooi. Jij wel? Als er dan nog een 15 cm op zou staan vind ik het wel weer kunnen maar ik durf bij de eerste stapeltaart nog niet 3 hoog te gaan... :o

Life is what you bake it.

4

het is net wat je zelf mooi vind. Ik vind voor een stapel een verschil van 5 cm mooi, dus zou dan voor een stapeltje van 20 en 15 kiezen met een losse taart van 25 cm. 25/20 vind ik minder mooi dan 20/15.
Succes!

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

5

Ja ook ik vind 5 cm verschil mooier dan 10. Dat lijkt me een vrij groot verschil.

Groetjes Daniëlle

Volgensmij is een stapeltaart van 3 taarten niet zo veel moeilijker dan een stapeltaart van 2 taarten. Ik had zelf ook nog nooit een stapeltaart gemaakt, maar toen gelijk 3 taartjes geprobeerd en dat ging prima. Er staan zoveel tips en adviezen op internet dat het vast wel lukt.

Wel zorgen voor kartonnetjes en rietjes tussen de taart. Als je een filpmje wilt met goede tips moet je ff kijken naar aflevering gemist van de serie taarten maken (vrije tijd t.v)

Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten he!  ;)
Succes!  :thumb:

Groetjes Susanne

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/