1

Onderwerp: bloemenwaterval; hoe begin je?

Het klinkt nogal dom, maar ik zal 't proberen uit te leggen.

Ik ga een 20 cm taartje maken met daarin een dowel met 3 cupcakes erop. Ik wil het effect krijgen dat de bloemen van boven naar beneden "vallen".

Ik heb al gelezen dat ik ze het beste met royal icing vast kan plakken. Maar hoe krijg je nu een mooie/leuke verdeling? Ik zie zulke mooie bloemenwatervallen op bruidstaarten, verzinnen jullie dat ter plekke als jullie decoreren, of zijn er tips die jullie met mij willen delen?
Begin je altijd met grote bloemen en gebruik je de kleine bloemen ter opvulling?

Alvast bedankt voor het meedenken.

2

Re: bloemenwaterval; hoe begin je?

Gewoon proberen! Ik doe altijd maar wat.
Soms helpt het om ze eerst plat op je werkblad te leggen, dan zie je wat er mooi staat bij elkaar.
Ik begin inderdaad met de grote bloemen en vul het dan aan met de kleinere.

Succes!

3

hier ook, ik plak maar een eind raak, er staan er een paar op mijnalbum, kijk maar en anders bel je maar!

Groetjes, Dorothea.

en onderaan beginnen :Y

Maar dat van die dowel en die 3 cupcakes snap ik niet helemaal...  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Onderaan beginnen? Mag ik vragen waarom?

omdat als je bovenaan begint je onderaan moet gaan proppen als je er nog rozen tussen wilt hebben. Als je onderaan begint, lijkt het daarom natuurlijker :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Aha  :)  Thanks!

8

Dank jullie wel voor de tips! Gewoon doen dus en beneden aan beginnen.

tipsytaartje schreef:

Maar dat van die dowel en die 3 cupcakes snap ik niet helemaal...  :think:

Ik heb ooit een foto opgeslagen:http://rens.klein-grut.nl/uploads/images/cupcakes%20op%20n%20stokkie.jpeg
(hij staat nu tijdelijk op mijn website, maar deze taart is niet door mij gemaakt!)

Omdat mijn moeder niet teveel taart wil, maar wel een leuk gestapeld geheel, dacht ik het zo op te lossen. En dan van de bovenste cupcakes naar beneden een bloemenwaterval.

9

zo die is gaaf zeg, ik zou dan niet al te grote bloemen nemen.
wellicht heb je de mjamtaart met de oud en nieuwtaart van felicitaartjes, daar bevestigen zij de bubbels met een floral wire, wellicht ook een ideetje hiervoor

10

Hij is af. Nogmaals bedankt voor de tips, ben helemaal happy met de taart.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=135813