1

Onderwerp: rolfondant???

Hallo,

Ik heb vandaag bij de bakker fondant gekocht, ik had om rolfondant gevraagd en verder niet goed gekeken naar de inhoud van het zakje wat ik meekreeg want ik was allang blij dat ik vandaag niet een uur in de keuken hoefde te zwoegen in de warmte om het zelf te maken. Thuis gekomen pakte ik fondant uit de tas en het was bijna vloeibaar. Ik dacht dat het met de warmte te maken had dus ik heb het nu 8 uur in de koelkast gehad maar het is nog steeds zacht. Weet iemand of dit idd rolfondant is waar ik nog poedersuiker bij moet voegen ofzo? Ik heb het morgen nodig en ik kan morgen niet terug naar de bakker dus als iemand weet wat ik hier mee aanmoet...

:(

2

Re: rolfondant???

Hoi, Staat er verder niets op de verpakking?

Vervelend zeg, dat je daar nu geen kant mee uit kan, en je het morgen nodig hebt.
Je zou natuurlijk gewoon kunnen proberen om steeds beetje bij beetje poedersuiker er aan toe te voegen wat het dan wordt, met het risico dat je het niet meer kunt gebruiken. Maar misschien valt het wel mee.

Als alternatief, maar dan moet je wel marshmallows in huis hebben liggen, kun je het marshmallow-fondant maken. Is heel simpel, en werkt prettig. Dat staat hier uitgelegd bij recepten.

Succes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

3

Re: rolfondant???

Hoi Charlie, je kunt ervan uitgaan dat je geen rolfondant hebt gekregen maar vloeibare fondant. Dit kun je schenken over je cake, ik weet alleen niet hoe lang het duurt voor het hard genoeg is...

groetjes & succes!!
Marianne

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag