1

Onderwerp: fondant niet strak te krijgen

ik werk bijna altijd met marsepein, maar als ik dan toch eens fondant moet gebruiken, is die zo soepel dat er gewoon niet strak te bekleden mee valt. als ik dan bijvoorbeeld marianne's barbie op witte ondertaart bekijk, is die echt heel mooi, is er dan een truukje voor?
bij de bruidstaarten deed ik er altijd tylose onder, doen jullie dat dan ook altijd?
of zorg je dat je taart heel strak is afgesneden?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: fondant niet strak te krijgen

Ik vind zelf dat het heel veel uitmaakt wat voor fondant je gebruikt. Ik snap wel wat je bedoelt met te soepele fondant, dat -ie al uitrekt als je je hand eronder schuift...?
Tylose zou kunnen, maar misschien kan je eens een andere fondant proberen?

Mijn website: Presentaart

3

Wat heb je trouwens veel mooie taarten gemaakt Catherine! Ik ging even kijken op je album maar ik heb duidelijk weer een hoop gemist toen ik 'even' weg was :( ;)
Echt super hoor!!!

Mijn website: Presentaart

4

:o  danku :o

ik heb belgische fondant omdat ik -sorry inge- die van de webshop niet lekker vond.
maar het is idd zo'n soepele dat hij uit elkaar valt bij het oprapen.

dan kies ik toch maar voor smaak ipv uitzicht en hou het bij de mijne :)

bedankt voor de info.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Hoi Catherine,

Ja de soort fondant maakt wel verschil in de verwerking.
Ik hoorde dat die van Zeelandia een ramp is om mee te werken (maar vind ik wel heerlijk :S)
Die van Bakels is wel heel prettig (denk dat dat de meest makkelijk is qua verwerking en toch niet vies (erg neutrale suiker-smaak)(ik vind het alleen beetje jammer dat ie snel(ler) indroogt.
De ballina heeft een smaak die je lekker moet vinden en de Pettinice ruikt bij openmaken iets zurig wat je verder niet proeft maar is zeker geen favoriet van mij.

Dus als je die van Bakels nog niet hebt geprobeerd zou ik dat nog een keer doen.

Groetjes Nicole

de ballina heb ik gister voor het eerst geprobeerd. de smaak is super (moest man en zoontje op hun vingers slaan omdat ze telkens langskwamen om een stukje af te snoepen), maar wordt snel slap vind ik zelf. maar omdat er een beetje rek in zit, hoe ik niet bang te zijn voor gapende gaten als ik het over de taart probeer te leggen :P
ben daar nog erg onhandig in.