1

Onderwerp: hoe maak ik bloemetjes e.d. 1e taart

Hallo allemaal

Ik ga mijn eerste taart maken maandag. Ik wilde eerst gaan voor puzzel van dora maar na dit uitgeknipt te hebben zie ik dit niet meer zitten.
Heb nu voor iets makkelijkers gekozen namelijk nijntje.

Nu wil ik eromheen graag iets van bloemetjes maken op een groene ondergrond (gras) en misschien iets van simpele vogeltje in het blauw (lucht).
Maar hoe pak ik dit nu aan? Boetseren heb ik wel ervaring mee maar kan dit ook van de fondant?

En toefjes spuiten waar kan dat allemaal van? Ik heb banketbakkersroompoeder, slagroom monchou e.d. in huis maar verder niets naast fondant en kleurstof.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

2

Re: hoe maak ik bloemetjes e.d. 1e taart

hey hey

vaak worden kleuplaten gebruikt voor puzzel plaatje
die kan je in het plastick doen en daarop gaan puzzelen.

ook kan je van fondant boetseren alleen moet je wel zorgen dat je er tyclose doorheen doet anders heb je kans dat je fondant in gaat zakke en je uiteindelijk dus een nijntje met flink overgewicht krijg ;) en dat is niet de bedoeling!

gras word vaak gemaakt met de  Sugarcraft Gun dit is een hulpje met verschillende vormpjes/schijfjes erbij waardoor je verschillende vormen als "sliert"er uit kan krijgen.

zie ---> http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … e234081af8

bloemen kan je met de hand gaan uitsnijden maar wat vaak gebruik word zijn gewoon uitstekers
zie webshop ;) dus voor deze keer moet je ben ik bang alles nog zelf gaan uitsnijden

toefjes kan je spuiten van vanalles vaak word er botercreme gebruikt evt met een kleurtje maar..... ondhou fondant is suiker en suiker met water = kans op smelten!

suc6 en op het forum leer je door wat rond te kijken heel veel!

3

Bedankt voor je antwoord...
Wel jammer want ik had graag opstaande bloempjes gemaakt maar ik heb geen tylose. Deze kan ik ook niet meer op tijd krijgen dus ik maak alles maar liggend.
Ik ga het gewoon proberen en ik zie wel wat ervan komt.

4

Als je kleine bloemetjes maakt heb je niet per se tylse nodig, wat je dan doet is met een balltool (of iets wat erop lijkt, als het maar rond is) het midden van het bloemetje indeuken. En voor het maken van gras kun je ook eventueel een knoflookpers gebruiken :)  :)

5

Gelukkig ben ik gewend poppen te boetseren van klei dus dan moeten wat bloemetjes wel lukken. Ik zat idd ook al te denken aan evt knoflookpers ofzo.
Gras voor deze nijntje wilde ik eigenlijk gewoon vlakke fondant groen doen voor gras.
Ik ga er eens mee aan de gang. Bedankt!