1

Onderwerp: spoed aub BOTERCREME CRISIS!! :(

HELPPP!!!

DAMES help meee ik zit in een crisis!! :nooo
BEN NU BEZIG MIJN EERSTE TAARTJE TE MAKEN!
ALLEEN ZIT IK MET EEN RPOBLEEM, ERVAN UITGAANDE DAT IK ROOMBOTER HAD IN DE KOELKAST HEB IK ALLES AL GEMAAKT EN KLAAR GEZET.

nU WIL IK BOTERCREME MAKEN.,... ALLEEN HEB GEEN ROOMBOTER
HEB WEL DIE ANDER BOTER VAN BLEU BAND, IS DAT OOK ROOMBOTER? OF IS DAT GEWONE BOTER?
hET IS HARD EN EEN PAKJE VAN 250 GRAM. ( STAAT OP VOOR KOKEN BAKKEN EN BRADEN).

KAN IK HET OOK HIERMEE MAKEN?!!!
IK HOOP DAT IEMAND ME UIT DE BRAND KAN HELPEN!!
ALVAST BEDANKT!

2

Re: spoed aub BOTERCREME CRISIS!! :(

Als het ook om te koken/bakken is is het waarschijnlijk margarine. Het kan wel geloof ik maar is niet ideaal omdat er meer vocht zit in margarine dan in roomboter.

Er is denk ik grotere kans dat je fondant/marsepein gaat smelten maar je kan het proberen.  :)
Je kan ff de zoekfunctie gebruiken op margarine of blueband. Succes!

3

Ja hoor je kan het wel gebruiken, maar de smaak is gewoon minder lekker. Maar van de andere kant botercreme is zowieso vies vind ik als je er geen smaakje aan toevoegd ;) Dus ik zou wel een extra smaakje toevoegen  :Y  Ow nn je boter eerst even wat zachter laten worden.

Veel liefs Rafaëla

4

aaah super super superrrrrrrrr bedankt!!!!
echt heeeeeeeeee; erg bedankt!!!
was bang dat er niemand meer op zou zijn!

noui dan ga ik weer verder met mijn eerste marsepein taartje!
morgen zal ik er een foto van plaatsen!

nogmaals super bedankt!!!

5 Laatst bewerkt door Rafaela (22-01-2011 00:15)

misschien kan je voor de zekerheid in verhouding beter iets meer poedersuiker als boter doen, ivm het eventuele vocht wat Vizzstick schreef, dan zit je zeker safe ;) NN niet het smaakje vergeten he, anders is het echt niet lekker  :nooo

Succes met je taart :D

Veel liefs Rafaëla

Ik gebruik altijd voor de helft roomboter en de helft blue band.
Wel wat zachter laten worden en 10 min mixen komt het helemaal goed!

Groetjes P@trici@

7

Ah nog iemand met een crisis ;) al heb ik maar een kleintje. Had teveel kleurstof bij de BC toegevoegd waardoor die echt niet meer lekker was, gelukkig heb ik morgenochtend nog een paar uur. Succes!!

8

Marloesmm schreef:

Ah nog iemand met een crisis ;) al heb ik maar een kleintje. Had teveel kleurstof bij de BC toegevoegd waardoor die echt niet meer lekker was, gelukkig heb ik morgenochtend nog een paar uur. Succes!!

Waarom kleur je je BC dan? ziet toch niemand?
Ben ik nou blondttt???

9

Regenboog schreef:
Marloesmm schreef:

Ben ik nou blondttt???

waarschijnlijk om toeven te spuiten op de cupcakes

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

10

christol schreef:
Regenboog schreef:
Marloesmm schreef:

Ben ik nou blondttt???

Inderdaad :) Wilde niet zulke grote toefen dus dacht wel botercreme te kunnen gebruiken in dat geval (anders vind ik het niet zo lekker) maar ga zo melk halen om de vanilla cream frosting te maken, die vind ik toch het fijnst

11

christol schreef:
Regenboog schreef:
Marloesmm schreef:

Ben ik nou blondttt???

ohhh :$ nooit aangedacht...
heb zelf nog geen cc gemaakt, alleen nog maar taartjes :$

12

hee dames bedankt voor de tips!
om half 3 snachts lag ik eindelijk in mn bedje...
pff wel veel werk hoor zo n taartje of komt dit omdat het de eerste keer is ?
en dan niet te spreken over de ontplofte bom in de keuken , op zulke momenten wens ik dat ik ooit een vaatwasser kan aanschaffen....

de taart zelf is op zich redelijk gelukt ... in de galerij zal ik straks de foto`s plaatsen ... :D

13

Vizzstick schreef:

Als het ook om te koken/bakken is is het waarschijnlijk margarine. Het kan wel geloof ik maar is niet ideaal omdat er meer vocht zit in margarine dan in roomboter.

Ik dacht dat er geen verschil zat, qua vochtgehalte, in de pakjes harde boter van Blue Band en roomboter.

14

Dat klopt ook, het is de HALVARINE waar meer vocht in zit, tenminste, er zit wel ietsje meer vocht in maar niet zoveel dat het een probleem zou moeten zijn met afsmeren. Tis meer de smaak.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

15

dina84 schreef:

en dan niet te spreken over de ontplofte bom in de keuken , op zulke momenten wens ik dat ik ooit een vaatwasser kan aanschaffen....

de taart zelf is op zich redelijk gelukt ... in de galerij zal ik straks de foto`s plaatsen ... :D

Gelukkig dat het goed is gekomen  :D Enne die tijd wordt echt niet minder hoor  :nooo Mijn ervaring is dat hoe meer je oefent, hoe meer deco je op een taart maakt. Ik ben nog steeds uren en uren bezig ;)

Veel liefs Rafaëla

16 Laatst bewerkt door dina84 (23-01-2011 00:09)

Rafaela schreef:
dina84 schreef:

Gelukkig dat het goed is gekomen  :D Enne die tijd wordt echt niet minder hoor  :nooo Mijn ervaring is dat hoe meer je oefent, hoe meer deco je op een taart maakt. Ik ben nog steeds uren en uren bezig ;)

ooh oke, dan kan ik me er op voorbereiden dat ik er tijd voor uit moet trekken en eerder begin, in plaats van laat in de avond!

de taart smaakte trouwens lekker! iedereen was tevreden en ik hoorde veel hmmm hmmm dus het is goedgekomen!
kwa uiterlijk had het beter gekund, maar ja het is de eesrte keer..

ik zal hem nu plaatsenin de galerij! :D
thanx!