1

Onderwerp: Laag onder Marsepein

Hallo,

Ik wil graag een taart maken met marsepein erop,
maar nu las ik dat je aan de zijkanten een laagje botercreme moet doen, anders
smelt het. Maar moet ik dat ook tussen de bovenlaag van de taart en het marsepein doen of kan dat ook wat anders zijn. Want ik las dat je ook abrikozenjam daarvoor kon gebruiken, maar smelt het marsepein dan niet. En kan dat ook inplaats van botercreme.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Kirsten

2

Re: Laag onder Marsepein

Hoi Kirsten,

Je kunt je taart helemaal insmeren met botercreme, maar je kunt ook gezeefde(abrikozen-)jam gebruiken.
Het ligt ook een beetje aan de kleur van je marsepein. Als je wit of een lichte kleur marsepein of fondant gebruikt, dan zou ik afsmeren met botercreme, anders schijnt je kapsel door de marsepein of fondant heen.
De jam of botercreme zorgen er ook voor dat je marsepein/fondant goed blijft plakken.
Er zijn ook mensen die (witte) chocoladepasta gebruiken om mee af te smeren, dat schijnt ook erg goed te gaan, maar ik heb dat zelf nog niet gedaan.
De fondant of marsepein smelt, wanneer je afsmeert met iets waar veel vocht in zit.
Succes, ik hoop dat je iets hebt aan bovenstaande!

Groetjes Ingrid

3 Laatst bewerkt door kirssie17 (29-09-2007 14:15)

Hallo Ingrid

Heel erg bedankt voor je antwoord, want daar heb ik echt wat aan.
Maar ik kan dus ook witte chocolade pasta gebruiken en daar gaat
de marsepein niet van smelten en ook niet van abrikozenjam.
Dus daar kan ik dan ook een laagje aan de zijkant mee doen als dijkje en aan de bovenkant?

Groeten Kirsten

4

Je kunt je taart helemaal insmeren met witte chocopasta of jam of botercreme.
Als je een vulling in je taart doet, kun je het beste een dijkje maken van botercreme (dat gaat het makkelijkst) om te voorkomen dat je vulling in aanraking komt met de marsepein/fondant.
Even een tipje: http://www.felicitaartjes.nl/ en dan even kijken bij Werkbeschrijvingen/How to. Ik heb er heel veel aan als ik even niet meer precies weet hoe het zit!

Succes!

5

Hallo,

Oke bedankt voor je antwoord, en die site is erg makkelijk om te gebruiken,
dankjewel.

Groeten Kirsten