1

Onderwerp: Stapeltaart 35-30-25-20 vullen en stapelen

Hoi,

Ik hoop dat ik bij de goede rubriek zit, volgens mij wel anders sorry  :o

Ik ga voor mijn tante een vierkantestapeltaart maken 35, 30, 25 en 20cm. Nu maak ik de 30 en 20cm wel vaker dus dat is geen probleem denk. Maar is een taart van 35cm nog wel goed te vullen zonder dat hij met het open leggen scheurt?
En ik had pas mijn 1e stapeltaart (rond 15, 20 en 24cm) gemaakt met tussen kartons ik dacht dat deze kartons juist niet aan fondant zouden kleven maar dat was bij mij wel zo is dit normaal?

Alvast bedankt voor het reageren.

2

Re: Stapeltaart 35-30-25-20 vullen en stapelen

Ja, daarom doe ik altijd 2 kartonnen tegen elkaar, met de niet- vetvrije kant. Ik heb maximaal 30cm gevuld. Ik zou de lagen niet te dun snijden.

3

Qua vullen kan ik je niet helpen, sorry.
Ik vraag me wel af hoe het stapelen van de maten die je noemt gaat verlopen, ik ben nl ook aan het rondkijken voor vierkante bakblikken, en vraag me af welke maten het beste zijn.
30 en 20 stapelen, heb je dat ook al gedaan? En vind jij dit mooi, of toch beter met de 25 er nog tussen?

4

Om niet te laten scheuren kan je er bjvoorbeeld een taartrooster of iets opleggen en dan hem zo omkeren dan heeft hij meer steun. Hmm het is moeilijk uit te leggen hoop dat je het snapt   De goude kartonnen zijn aan twee kanten glad waardoor je minde kans hebt op plakken ik ben zelf niet zo van de kartonnen aan elkaar lijmen tenzij je het met icing doet. Caroline heeft een hele  mooie stapel hoe to gemaakt in de rubriek sjablonen

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

5

Esther68 schreef:

Ja, daarom doe ik altijd 2 kartonnen tegen elkaar, met de niet- vetvrije kant. Ik heb maximaal 30cm gevuld. Ik zou de lagen niet te dun snijden.

Ik heb van de week voor het eerst een stapeltaart gemaakt die was 24, 20, 15 cm. Ik heb er voor de rest geen ervaring mee maar ik heb ooit ergens gelezen dat 5cm verschil per laag het mooist was.

6

Jacqievw schreef:
Esther68 schreef:

Ik heb van de week voor het eerst een stapeltaart gemaakt die was 24, 20, 15 cm. Ik heb er voor de rest geen ervaring mee maar ik heb ooit ergens gelezen dat 5cm verschil per laag het mooist was.

Heb je er een foto van?