1 Laatst bewerkt door juchavrm (20-01-2011 18:37)

Onderwerp: plakkerig fondant ??

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik ben nog maar net begonnen met bakken en ik heb nu fondant gekocht. vandaag wilde ik een roosje proberen maar mijn fondant is erg plakkerig waardoor ik er niks mee kon en steeds aan mijn handen bleef plakken. Hoe komt dat? de fondant stond in de koelkast, kan dat een oorzaak zijn?
En heeft verder nog iemand handige tips of leuke recepten, ze zijn van harte welkom want op deze site zie ik allemaal zulke leuke en vooral mooie dingen maar dan kan ik nergens recepten vinden helaas.
alvast bedankt!

2

Re: plakkerig fondant ??

Je hoeft de fondant niet in koelkast zetten, volgens mij is het er zelfs echt niet goed voor..

gewoon in donkere, niet al te warme plek.. in een luchtdicht zakje..

suc6

juchavrm schreef:

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik ben nog maar net begonnen met bakken en ik heb nu fondant gekocht. vandaag wilde ik een roosje proberen maar mijn fondant is erg plakkerig waardoor ik er niks mee kon en steeds aan mijn handen bleef plakken. Hoe komt dat? de fondant stond in de koelkast, kan dat een oorzaak zijn?
En heeft verder nog iemand handige tips of leuke recepten, ze zijn van harte welkom want op deze site zie ik allemaal zulke leuke en vooral mooie dingen maar dan kan ik nergens recepten vinden helaas.
alvast bedankt!

Cogli l'attimo

3

Re: plakkerig fondant ??

Het komt door de koelkast. Als je fondant in de koelkast gebruikt, gaat het, als je het eruit haalt, zweten door het temperatuur verschil en de vochtigheid van je koelkast. Daar wordt het dan dus ook plakkerig van. Fondant kun je het beste luchtdicht bewaren (in plastic zakjes bijvoorbeeld).

Recepten vind je in het menu links, en bij de ingezonden recepten. Er zijn er écht heeeeeeel veel. Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me