1

Onderwerp: Diepvries Fruit

Hallo

Bij de AH heb je allerlei soorten fruit in de vriezer, die zijn erg handig.
Maar zijn die ook handig voor tussen de taart?
Als je een vulling neemt en dan de fruit bovenop doet...is dit niet vochtig.
Dan wordt je vulling toch vies.

Hebben jullie ervaring laat me dan weten.

2

Re: Diepvries Fruit

Ik heb het nog niet gedaan maar ik heb wel gelezen dat als je bv het fruit in de bc stopt het niet kan gaan lekken. Wordt als het ware ingesloten.
Ervaring heb ik dus niet  :s

Ik heb een keer die ingevroren aardbeien gebruikt, die heb ik dan eerst helemaal laten ontdooien en een tijdje laten uitlekken in een zeef. Dat ging wel goed, maar vers vind ik toch lekkerder  :Y

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

4

Ik heb passievrucht botercreme met mangostukjes gemaakt. Echt heerlijk. Ik heb ze ook in een vergiet laten ontdooien.

Ik heb ook gelezen dat het bevroren kan. Ook dat je bv een bevroren framboos in een cupcake mee kan bakken.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5

Ik gebruik ze ook wel eens voor als ik verder niks in huis heb en tot nu toe was het heerlijk!!!! En inderdaad goed laten ontdooien en uitlekkenn :Y

6

Ik gebruik vaak diepvriesframbozen en die druk ik in de monchouvulling, zwitserse room, slagroom etc. Ik stop ze gewoon bevroren in de vulling en dat gaat echt perfect (wordt niet drapperig of vies). Ik heb één keer de frambozen eerst laten ontdooien voordat ik ze in de vulling deed en dat werd een grote kliederzooi.

Groetjes, Daphne

7

Ja daphne volgens mij heb jij gelijk,,,want het duurt wel tot het ontdooid en vooral tussen de vulling,

Tot het ontdooid dan mag je het al gaan eten ahahha.

MAARUH volgens mij is het niet lekker als het al ontdooid is en dan tussen de vullingen stoppen.

Tuurlijk is vers lekkerder, maar ja wanneer kun je ze vinden winters?
Dus daarom wachten we op zomer dna zal ik vaak verschillende aarbeienvullingen maken TOCHH

8

Ik gebruik regelmatig de bevroren aardbeien en frambozen. Stop ze bevroren tussen de slagroom of botercreme en dat smaakt prima. Nu worden de taarten wel pas de dag daarna gegeten.

9

Ik gebruik zelf ingevroren aardbeien en frambozen uit eigen tuin. De aardbeien gebruik ik veel in aardbeienbavarois (rec van het forum) en daarvoor kook ik de aardbeien wel even, hoeft misschien niet maar ze moeten er toch in geplet worden worden om een egale mousse te krijgen. En frambozen gebruik ik uit de diepvries in mascarpone/slagroommengsel, maar ik laat ze wel ondooien en dan plet ik ze door de mascarpone/slagroom dan lijkt het ook op een soort bavarois en dat smaakt ook heerlijk.  :9  :9

Het hoeft dus geen onsmakelijke kliederboel te worden als je het laat ontdooien.
Ik denk dus dat je beide methodes prima kunt gebruiken ontdooid of niet ontdooid, ligt er net aan wat je zelf wilt ;)

10

Ik maak mousse/bavarois van de aardbeien en/of frambozen uit de diepvries van AH.
Ik laat ze (half) ontdooien, dan in de blender en (een deel van) het water uit het recept vervang ik dan door de fruitpulp.
Overigens zeef ik de frambozenpitjes er vaak nog uit.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

11

Hmmmmm,,,daarom zijn wij TAARTENGEKK

12

Ik gebruik bijna altijd bevroren fruit tussen mn taart en stop ze er juist bevroren in. Dan behouden ze hun ronde vorm. Wordt niet te vochtig. Kan gewoon :-) Beetje van de rand vandaan blijven.
Maar ik stop mn taart ook niet helemaal vol. Om de 2-3 cm een stukje fruit. mmmm  :9

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

13

Ja klopt, moet niet helemaal te vol maken