1

Onderwerp: welke recept/ vulling voor bakvorm van 10 cm hoog

Hallo medebaksters,

Gebruikt iemand misschien de 25 cm brede vorm, die 10 cm hoog is?

Ik ben op zoek naar een 'eigen' recept van bloem, eieren etc. voor deze vorm. Anders gebruikt ik bijvoorbeeld 3 pakken cakemix, maar ik wil het graag anders doen. Biscuit en moscovische mix heb ik geprobeerd, maar dat mislukte helaas.

Alvast bedankt voor de tips!

2

Re: welke recept/ vulling voor bakvorm van 10 cm hoog

Misschien moet je dan een heatingcore (of bloemnagel) gebruiken. En je temperatuur op laten lopen. In principe maakt het recept nl niks uit voor de grootte van de vorm die je gebruikt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

bedankt voor de tip. ik zal eens opzoeken wat en of hoe ik  heatingcore (of bloemnagel moet gebruiken.

4

Ik gebruik nooit een heatingcore, 25 cm gaat prima zo in de oven.
Misschien moet je wat meer beslag gebruiken. De meeste tabellen zijn voor een vorm van 5 á 7 cm. hoog. Wil je hoger dan zul je er wat meer in moeten doen. Ik gebruik voor een vorm van 25/26 cm. doorsnede de hoeveelheid voor 28 cm.
Ik gebruik de mix omdat ik die lekker vind en gemakkelijk, maar het gewone recept uit de tabellen werkt ook goed. Is wel bewerkelijker omdat je dan heel voorzichtig en snel de bloem door het beslag moet spatelen en dat vereist enige oefening.
Succes ermee.

5

Een 25 cm moet toch goed te doen zijn zonder hulpmiddelen al heating core of flower nail.

Wat mislukte er? niet hoog genoeg? niet droog? te droog?
misschien kunnen we je helpen.