1

Onderwerp: gepasteuriseerd eiwit

Ik gebruik voor de 123 mbc gepasteuriseerd eiwit van de sligro. Nu maak ik niet zoveel taarten dat ik al het eiwit gebruik. Ik heb al eens mbc ingevroren maar vond dat geen succes; als het eenmaal ontdooit is, is het niet meer zo luchtig als wanneer ik het net gemaakt heb. Zelfs niet nadat ik het nog een paar minuten heb gemixed.

Dus wat nu? Kan ik het restant invriezen (op de danaeg van hanos staat van niet....) of hebben jullie nog andere tips? Op het pak staat dat het na opening nog 7 dagen houdbaar is. Op de site van de fabrikant (van tol) las ik echter 8 weken....

Heeft een van jullie ervaring met het invriezen van gepasteuriseerd eiwit?

Alvast bedankt!

2

Re: gepasteuriseerd eiwit

Je kan ook eiwitpoeder gebruiken, superhandig, aanlengen met water en je hebt een eiwit. Het voordeel is je kan zoveel maken als je wilt.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

3

Ik heb laatst eiwitten ingevroren en later een frambozen-merinquerol gemaakt, werkt super!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

4

Bedankt voor jullie reacties. Eiwit poeder is inderdaad ook nog niet zo'n gek idee. Maar ben wel blij dat het ook in te vriezen is, hoef ik mijn restant nu niet weg te gooien.

Thanx

5

Ik heb een tijdje terug ook een literpak gepasteuriseerd eiwit gekocht en wat ik niet nodig had, ingevroren in van die ijsblokjeszakjes. Dan kun je afwegen hoeveel je nodig hebt en dat laten ontdooien  :Y gaat prima!

Groetjes van Bianca

6

BiancaB schreef:

Ik heb een tijdje terug ook een literpak gepasteuriseerd eiwit gekocht en wat ik niet nodig had, ingevroren in van die ijsblokjeszakjes. Dan kun je afwegen hoeveel je nodig hebt en dat laten ontdooien  :Y gaat prima!

Ik heb het nu twee keer geprobeerd en ik heb het idee dat mijn mbc toch anders wordt van stuctuur... het lijkt minder romig, wat vetter en het smeert anders. Ik houd me verder aan het recept, doe hetzelfde als met vers eiwit, dus ik weet niet precies waar het aan ligt. Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Misschien toch beter overstappen op eiwitpoeder?

Bedankt!
Astrid