1

Onderwerp: Kleurstof verdikt?

Ik heb nog een paar potjes kleurstof staan, en die zijn allemaal wat verdikt.
Ze zijn nog wel goed tot 2013 of iig 2012.

Ik wist niet dat je constant een schone sateprikker moest gebruiken en heb dit dus niet gedaan. Het gaat om iets van 10 potjes die ik nu een half jaar heb denk ik. Ik vind het ontzettend zonde als ik allemaal nieuwe moet gaan kopen.. Er zijn er een paar die niet meer vloeibaar zijn maar ook niet droog/hard? Sommige zijn duidelijk iets dikker maar zeker nog vloeibaar.

Moet ik ze nu weggooien? :(

2

Re: Kleurstof verdikt?

Sommige van mijn potjes zijn ook verdikt geraakt in de loop van de tijd, maar je kan ze dan nog gewoon gebruiken hoor. Het komt denk ik niet door de sateprikkers (alhoewel dat wel aan te bevelen is!), want ik gebruik wel altijd schone prikkers en toch zijn ook mijn kleurstoffen dikker geworden.

3

Oke, sommige potjes zijn wel echt zo dat de kleurstof 1 geheel is geworden. Niet hard, eerder een soort van drilpudding.

4

Ja, daar lijkt het bij mij ook op inderdaad :). Ik heb nog wat gegooglet voor je, blijkbaar wordt door Wilton instructeurs gezegd dat dit normaal is en opgelost kan worden door er een beetje glycerine door te mengen (maar dat hoeft niet eens, ik gebruik ze gewoon zo): http://www.wilton.com/forums/messagevie … adid=92727

5

Super, dat scheelt me weer een hoop. Bedankt voor het uitzoeken!
Voortaan maar wel schone prikkertjes gebruiken.  :D