Onderwerp: allememaggies leuk speelgoed dat isomalt

ff een snel probeerseltje voordat ik weer verder moet met de was

ik zeg nog meer zilver er aan en hij mag om mijn nek..... 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » allememaggies leuk speelgoed dat isomalt
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

ff een snel probeerseltje voordat ik weer verder moet met de was

ik zeg nog meer zilver er aan en hij mag om mijn nek..... 
Gaaf hoor!
Had je geen last van luchtbelletjes aan het oppervlak? Ik heb alles al geprobeerd maar bij werden ze zo dof door die kleine luchtbelletjes....
ja had ik ook hoor, heb ff een aantal dingetjes geprobeerd, met dit als beste resultaat. ik heb er een heel klein beetje tyloselijm over gedaan en dan wel er af blijven whahaha, maar ik hoor graag dé gouden tip 
Oeh pretty! Heb er nog nooit mee gewerkt, maar ziet er super gaaf uit!!
Ik meen me te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat Isomalt het beste werkt als je het laat smelten, dan weer hard laat worden en dan opnieuw smelt. Soms wordt de vorm ook wel een paar minuten in een oven op wat lagere temperatuur gezet om de isomalt te laten rusten. De moeite waard om te proberen, denk ik.
Ik vind deze al prachtig, trouwens. Ik verbaas me er altijd over hoe jij dit soort dingen altijd even tussendoor lijkt te doen, Kwebbeltje. Jij moet toch wel fantastisch goed georganiseerd zijn

Ik verbaas me er altijd over hoe jij dit soort dingen altijd even tussendoor lijkt te doen, Kwebbeltje. Jij moet toch wel fantastisch goed georganiseerd zijn
whahaha, nee juist niet. ik laat gewoon all het andere vallen helaas 
Wauw Brenda dat is SUPER MOOI ... zo'n snel probeerseltje tussen de was en de plas door

Ik vind dit sowiezo al een prachtige mold maar met de steen er in is ie nog mooier!
super chic!
pff... jij kan dat dan tenminste, alles laten vallen en eerst gaan zitten prutsen, ik moet van mezelf eerst de boel altijd klaar hebben voor ik de rust heb om te gaan zitten fröbelen!
:S
oooh prachtig!!! Ik zie hem al glimmen op een mooie taart van je!
Wauw
Echt prachtig!
Geweldig 
ja had ik ook hoor, heb ff een aantal dingetjes geprobeerd, met dit als beste resultaat. ik heb er een heel klein beetje tyloselijm over gedaan en dan wel er af blijven whahaha, maar ik hoor graag dé gouden tip
zou een brander niet helpen?
Ik kijk misschien teveel masterchef maar als ze in gerechten de bubbeltjes weg willen hebben zetten ze er even zo'n hand brandertje op en weg zijn alle belletjes.
WAUW super mooi! Het lijkt net echt.
Ik heb het ook (nog steeds in de kast staan
) en weet niet zo goed wat ik er mee moet, maar dal ik dat van jou zie, krijg ik toch wel kriebels om er ook wat mee te gaan doen.....
Heb je het gesmolten en daarna in een malletje gegoten?
Malletje invetten? Waarvoor is de tyloselijm?
Nee hoor, ik vraag helemaal niet veel...
Ik vind het echt heeeeeeel mooi!
annelies, ik heb een theelepeltje in een siliconen eierdopje gedaan en 1 drupje water erbij (het leek dan beter te smelten)dan in de magn. voor 1 minuut, roeren met een drupje kleurstof voor het donkerpaarse effect. het moet een beetje borrelen van de warmte en alles moet gesmolten zijn. er zitten dan heel veel bubbels in en dan moet je langzaam roeren en bijna alle bubbels verdwijnen dan. dan heb ik het met een theelepeltje in een mold gegoten. heel even afkoelen en hij gaat er supermakkelijk uit. de tylose lijm heb ik alleen maar gebruikt om het meer te laten glanzen en dus op de bovenkant gesmeerd. de kant die namelijk aan de lucht droogt is namelijk wel mooi glanzend, maar de kant die in de mold zit en dus de bovenkant wordt is best dof door de iniminibubbeltjes en zo valt dat niet meer op whahahah
ik heb ze laatst ook gemaakt, laat je ze een paar dagen liggen dan lopen ze helemaal uit. nu staat op de verpakking dat je glucose moet toevoegen.
Ik ga dat nog een keer proberen en zal er dan over berichten hi hi
annelies, ik heb een theelepeltje in een siliconen eierdopje gedaan en 1 drupje water erbij (het leek dan beter te smelten)dan in de magn. voor 1 minuut, roeren met een drupje kleurstof voor het donkerpaarse effect. het moet een beetje borrelen van de warmte en alles moet gesmolten zijn. er zitten dan heel veel bubbels in en dan moet je langzaam roeren en bijna alle bubbels verdwijnen dan. dan heb ik het met een theelepeltje in een mold gegoten. heel even afkoelen en hij gaat er supermakkelijk uit. de tylose lijm heb ik alleen maar gebruikt om het meer te laten glanzen en dus op de bovenkant gesmeerd. de kant die namelijk aan de lucht droogt is namelijk wel mooi glanzend, maar de kant die in de mold zit en dus de bovenkant wordt is best dof door de iniminibubbeltjes en zo valt dat niet meer op whahahah
Oohhhh, dank je wel Bren! Ik ga het zeker uitproberen!!
X
Is dit ook in de webshop te krijgen, of zijn Candy melts echt wat anders?
Is dit ook in de webshop te krijgen, of zijn Candy melts echt wat anders?
Candymelts is chocolade om te smelten, absoluut niet hetzelfde als isomalt...
candy melts is volgens mij heel wat anders 
Ik ben er vorige week ook mee gaan spelen, toevallig ook juwelen, maar ik had redelijk wat verwarmd in een pannetje, en zoals jij het doet lijkt me beter. Dus dan weet ik wat ik ga proberen van de week 
Wauw, dat ziet er duur uit! Ja, die mag ook wel bij mij om mijn nek hangen. Geweldig spul, zeg, en met een super resultaat.
Wat gaaf zeg, ik heb dit ook al gezien in de webshops.
Verdorie weer iets wat ik moet kopen 
Ik heb het al een half jaar in mijn kast staan en op een of andere manier durf ik niet zo goed. Ik heb zelfs de bijbehorende warmtelampen en handschoenen erbij.
Ik weet niet wat dat bij mij is. Ik moet blijkbaar altijd eerst een workshop volgen voor ik de zekerheid krijg om iets nieuws te proberen (op taartversier gebied dan he)
Ik heb dus eindeloos bewondering voor iedereen die zelf dit soort dingen uitprobeert en er dan ook nog van die pronkstukken van weet te maken! Klasse 
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » allememaggies leuk speelgoed dat isomalt