1

Onderwerp: [FEEDBACK] mijn eerste boetseerpogingen thuis

Mijn eerste poging om taartjes te laten zien.
Deze twee heb ik afgelopen weekend gemaakt.
Het waren mijn eerste echte boetseerwerkjes thuis.
Met name bij de poppetjes op het bankje ging er een hoop mis, ledematen die afbraken en dat soort dingen, maar al doende wel weer een hoop geleerd. Ze zijn bij lange na niet perfect, en pffffffff wat zie je een hoop schoonheidsfoutjes als je er met je neus bovenop zit. Feedback is absoluut welkom.
En dit waren dus de taartjes:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SYBOKYD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TAPOF6B.jpg

Re: [FEEDBACK] mijn eerste boetseerpogingen thuis

knap gedaan hoor, vooral het gezinnetje op de bank

cake my day

3

mooi!!!
Ik zie bij mijn taarten ook altijd fouten, maar bij de jouwe zie ik enkel de kleine fijne superdetails (als de rode strepen op de schoenen bv)

4

mooi!!!
Ik zie bij mijn taarten ook altijd fouten, maar bij de jouwe zie ik enkel de kleine fijne superdetails (als de rode strepen op de schoenen bv)

5

maatje taartje schreef:

knap gedaan hoor, vooral het gezinnetje op de bank

Hij was voor mijn eigen verjaardag, het moest dus ik op de bank voorstellen aan het voorlezen voor mijn twee dochters, en mijn puberzoon met zijn telefoon in zijn hand (die zit zo ongeveer vastgeplakt aan zijn hand in het echte leven dus vandaar)

6

Reuze mooi gedaan, en dat voor een eerste keer, heel knap! En wat betreft schoonheidsfoutjes, die zie je zelf altijd het meeste maar andere mensen letten daar [gelukkig] veel minder op.
Zelf vind ik boetseren veel leuker dan bloemetjes maken alhoewel ik beter ben in de bloemetjes. Mijn creaties zijn ver van perfect maar zo leer je.

7

heel leuk gedaan!

8

Ik vind ze prachtig! Vind de ogen van je gezinnetje ook mooi gedaan! Das toch altijd een hele klus! Leuk! :thumb:

9

Ik vind het super mooi gedaan. Knap hoor!

X Bloeme

10

Ik heb (nog) geen ervaring met boetseren, dus ik heb geen tips voor je. Lees vaak wel over support m.b.v. sateprikkers, zeker bij staande figuren.

Welk materiaal heb je voor het boetseren gebruikt?

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

11

Icehorse schreef:

Ik heb (nog) geen ervaring met boetseren, dus ik heb geen tips voor je. Lees vaak wel over support m.b.v. sateprikkers, zeker bij staande figuren.

Welk materiaal heb je voor het boetseren gebruikt?

Groetjes, Linda.

Ik heb met fondant geboetseerd, althans het bankje heb ik gesneden van cake en bekleed met marsepein, de poppetjes zijn van fondant. En er zit inderdaad in het staande poppetje een sateprikker in zijn been.

De andere taart is helemaal van marsepein, die moest even vlug nog gemaakt en dan is marsepein voor mij nog wat bekender terrein, vandaar.

De taart met bankje was voor mezelf dus dan kun je uit gaan proberen of dingen lukken of niet he